București, 25 noiembrie 2013 – Săptămâna trecuta How to Web a transformat pentru a patra oară consecutiv Bucureştiul în capitala tehnologiei din Europa de Sud-Est. Desfăşurat în jurul conceptului central „Să creştem împreună”, How to Web 2013 a adus în faţa celor peste 800 de persoane din audienţă mai bine de 40 de vorbitori internaţionali de calibru de pe 4 continente care au abordat teme precum dezvoltarea de produse inovative la scară globală, valorificarea contextului local sau tehnologiile viitorului. În paralel a avut loc Startup Spotlight, competiţie şi program de mentorat adresat celor mai performante 32 de echipe din regiune.
Prezentările How to Web 2013 s-au desfăşurat în paralel pe două scene. Astfel, pe scena principală a evenimentului, Grow Stage, au avut loc prezentări ale profesioniştilor din domeniul tehnologiei la nivel mondial. Acestea s-au adresat dezvoltatorilor, designerilor şi comunităţilor din jurul produselor tech şi au adus în discuţie inovaţia în tehnologie, dezvoltarea echipelor durabile, tendinţele actuale în industrie sau importanţa design-ului pentru dezvoltarea produselor inovative.
Conferinţa a fost deschisă de Thomas Hartwig (Co-Fondator şi CTO King.com), care a vorbit despre avantajele şi provocările aduse de creşterea accelerată a unui startup (de la 1 la peste 100 de milioane de utilizatori în cazul specific al King) şi a continuat cu prezentarea lui Mike Butcher (Senior Editor TechCrunch), care a vorbit despre cei mai puternici oameni în tehnologie la nivel european.
O altă secţiune a fost dedicată lecţiilor învăţate lucrând la distanţă cu echipe de cercetare-dezvoltare, subiect care a fost dezvoltat în cadrul unui panel moderat de Philipp Kandal (Co-Fondator şi CTO Skobbler), din care au făcut parte Marius Jumolea (General Manager al centrului R&D Visual.ly Romania) şi Michael Levit (Fondator Spigot).
Cea de a doua zi a conferinţei a început cu prezentarea lui Robin Wauters, jurnalist în tehnologie, care a vorbit despre tendinţele din industrie şi modul în care companiile mici din Europa inovează şi se menţin cu un pas înaintea celorlalte. Evenimentul a continuat cu o discuţie cu Radu Georgescu, Fondator Avangate, care a vorbit despre deciziile strategice pe care le-a luat în dezvoltarea companiei, de la idee până la exit.
David Bizer (CEO Talent Fountain), a prezentat lecţiile învăţate din lansarea, dezvoltarea şi închiderea HackFwd, iar instrumentele adresate dezvoltatorilor au fost aduse în discuţie de Martyn Davies (Developer Evangelist SendGrid), Jamie Hannaford (Software Developer Rackspace) şi Michal Wawra (Developer Evangelist Twilio), în cadrul unui panel moderat de Ivan Brezak Brkan (Netocratica). Christopher Martin (Senior Manager Bosch) a abordat dificultăţile dezvoltării unui produs tech de calitate, iar Vitaly Golomb (Fondator şi CEO Keen Systems) a prezentat motivele pentru care nimic nu este mai important decât design-ul unui produs.
Pe parcursul celor două zile ale evenimentului, pe scena principală a How to Web au urcat profesionişti importanţi ai industriei printre care se numără Paul Ford (CIO Softlayer), Alex Hunter (CEO Rushmore.fm), Philipp Kandal (Co-Fondator şi CTO Skobbler), Marco Cecconi (Software Engineer Stack Exchange), Simon Stewart (Software Engineer, Facebook), Matt Clayton (Co-Fondator şi CTO Mixcloud) sau Ştefan Szakal (Fondator X3 şi [e-spres-oh]).
Ignite Stage, cea de a doua scenă a conferinţei, a găzduit paneluri care au abordate subiecte specifice startup-urilor: bune practici pentru un startup care trece printr-un program de accelerare; cum să dezvolţi echipa potrivită; cum să atragi investiţii; cum să colaborezi cu şi să înveţi de la mentori, investitori şi clienţi; greşeli frecvente pe care le fac fondatorii. Acestea au fost abordate de cei peste 25 de investitori, reprezentanţi ai acceleratoarelor şi fondurilor de investiţii prezenţi la eveniment. Adresată tuturor celor care îşi dezvoltă propriul startup sau care se pregătesc de acest pas, scena Ignite a avut drept principali beneficiari cele 32 de echipe finaliste ale programului Startup Spotlight.
Echipele au fost evaluate de un juriu de specialitate care a urmărit criterii precum echipa şi experienţa acesteia, dimensiunea pieţei, scalabilitatea, tracţiunea, sau fezabilitatea produselor dezvoltate. Smart Hand, startup din Bulgaria care dezvoltă o mână prostetică mioelectrică pentru persoanele cu dizabilităţi, a fost desemnat câştigătorul competiţiei Startup Spotlight. Echipa clasată pe locul II a fost Synetiq, aplicaţie care oferă companiilor informaţii utile despre clienţii acestora, iar Wyliodrin, startup care propune o metodă simplă de dezvoltare web pentru servicii încorporate, a primit IXIA Innovation Award. Premiul pentru cea mai bună prezentare a fost acordat echipei de la Data Maid, instrument pentru crearea şi publicarea de conţinut media bogat. Finaliştii competiţiei au primit premii în valoare totală de 20.000 USD oferite de IXIA, partener principal al How to Web Startup Spotlight.
Pe lângă premiile în bani, echipele finaliste au primit şi alte premii valoroase oferite de partenerii programului: acces la platforma Microsoft Azure, infrastructură gratuită şi mentorat în cadrul programului pentru startup-uri Software Catalyst, office hours cu Jon Bradford (Managing Director al programului de accelerare TechStars), 3 ore de consiliere juridică oferite de Biriş Goran, posibilitatea de a-şi prezenta produsele în cadrul Startup Bootcamp, acces la workshop-ul Hub:raum din Cracovia, posibilitatea de a participa la un eveniment Seedcamp, infrastructură cloud oferită de Rackspace, conturi premium Evernote, produse oferite de F6S şi acces direct la Romanian Innovation Commercialization Program (RICAP).
„Am început How to Web cu o primă ediţie în 2009, în Politehnica Bucureşti, şi l-am continuat cu o primă ediţie internaţională în 2010. An de an, How to Web a crescut ca număr de participanţi dar, şi mai important, s-a maturizat din punct de vedere al structurii agendei şi al obiectivelor pe care şi le propune. How to Web nu a fost niciodată doar o conferinţă – ne-am dorit mereu să-l facem un instrument util, practic, cu rezultate măsurabile pentru cei care îi trec pragul. Ne bucurăm că am reuşit să ne atingem obiectivele şi de această dată, iar lista de poveşti de succes confirmă acest lucru”, a declarat Bogdan Iordache, Co-Fondator şi CEO How to Web.
How to Web 2013 a fost dezvoltat cu sprijinul IXIA, X3, Bitdefender, CyberGhost, SoftLayer, Enterprise Ireland, Avangate, Microsoft, Hubraum, PayMill, Twilio, Biris Goran şi Banca Comercială Română şi a avut loc pe 20 şi 21 noiembrie la Crystal Pallace Ballrooms în Bucureşti.
Mediatizarea evenimentului a fost asigurată de parterii media principali Prove PR, Digi TV, Adevărul, Forbes România, Capital, Wall-Street.ro, Evenimentul Zilei, DAS Cloud, Revista Cariere, Ctrl-D, startups.ro şi Entrepreneur.bg, si de partenerii media Economy.bg, Newtrend.bg, Digjitale, IT Dogadjaji, CEE Startups, Invendor.hu, Goal Europe, Times New Roman, Akcees, IQ Ads, Computer World, PC World, Agora, IT Trends, Business Cover, Tech Cover, Business Woman, Gadget & Trends, Comunicaţii mobile, Market Watch, Business Review, Manager Express, România Liberă, Comunicatedepresă.ro, Zelist, Ejobs, Softlead, Ziare.com, Business24, Romanian Startups şi Today Software Magazine.
Pentru mai multe informații despre How to Web:
Irina Nicoleta Scarlat
PR Manager
Email: irina.scarlat@howtoweb.co
Telefon: +40 720 034 031
www.howtoweb.co
Twitter: @how_to_web
Facebook: https://www.facebook.com/howtoweb