Profitul operațional HP a crescut la 9,4% din venituri, comparativ cu 8,1% în același trimestru al anului trecut. Pentru trimestrul actual, HP se așteaptă ca câștigurile pe acțiune să fie cuprinse între 0,84 USD și 0,90 USD pe acțiune.
Laptop HP – oferte online
Potrivit companiei, divizia sa de sisteme personale, care include vânzările sale de PC-uri, a crescut cu 7% din veniturile anuale, totalizând 10,6 miliarde de dolari în cele trei luni raportate. Această creștere se datorează, printre altele, creșterii cu 34% a vânzărilor în zona de consum. În total, unitățile vândute în trimestrul respectiv au crescut cu 15%, deși cu un comportament neuniform în funcție de formatul echipamentului.
Laptopurile au crescut vânzările cu 33%, în timp ce cele de pe desktop-uri au scăzut cu 23%. Vânzările de echipamente Chromebook, potrivit companiei, s-au mărit de patru ori în perioada respectivă și reprezintă acum 16% din computerele vândute de divizie.
Laptop HP emag
În ceea ce privește divizia de imprimante a companiei, ș aceasta a înregistrat o creștere a vânzărilor, ceea ce a dus la o creștere de 7% a veniturilor la 5 miliarde de dolari. În unități, vânzările diviziei au crescut cu 16%, iar cele ale diviziei de consumabile au crescut cu 18%. Zona companiilor nu a înregistrat variații.
CEO al HP, spaniolul Enrique Lores, a subliniat că aceste rezultate constituie „un început excepțional pentru acest an, cu venituri puternice, profit și câștiguri în creștere. Puterea portofoliului nostru și diversitatea afacerii noastre ne determină performanțele și poziționează HP bine pentru viitor. Pe scurt, facem ceea ce am spus că vom face și strategia noastră funcționează”.
Nu doar HP a înregistrat creșteri al vânzărilor. Datorită cererii cauzate de pandemia COVID-19 în 2020, vânzările de laptopuri nu numai că au depășit bariera de 200 de milioane de unități vândute pentru prima dată, dar creșterea anuală de 22,5% a fost, de asemenea, cea mai mare înregistrată, conform ultimelor cercetări TrendForce. Compania de consultanță se așteaptă ca vânzările globale de laptopuri să ajungă la 217 milioane de unități în 2021, adică o creștere de 8,6% față de anul precedent.
Pe măsură ce telemunca a devenit mai răspândită, funcționalitățile pentru a sprijini videoconferințele online vor constitui un accent major în proiectarea laptopurilor de tip business, incluzând îmbunătățiri legate de inteligența artificială, calitatea sunetului și calitatea imaginii.
În special, HP, Dell și Lenovo lansează noi laptopuri gaming si business mid-high-end ca răspuns la oportunitățile generate de cererile menționate mai sus ale utilizatorilor. Cererea pentru această categorie de produse este de așteptat să crească în prima jumătate a anului și, la rândul său, să crească semnificativ vânzările de laptopuri în această perioadă.