Huawei, paşi mici către poziţia de lider pe piaţa de smartphone-uri

Producătorul chinez de smartphone Huawei a reuşit să îşi majoreze cota de piaţă anul trecut, profitând de problemele întâmpinate de primii doi jucători de pe piaţă, Samsung şi Apple, a anunţat compania de cercetare de piaţă Gartner.

Pe ansamblul anului 2016, vânzările Huawei au crescut cu 26,7% în timp ce Samsung şi Apple au înregistrat fiecare o scădere de 4,3% a vânzărilor, susţine Gartner. În consecinţă, Huawei şi-a majorat cota pe piaţa smartphone până la 8,9% în 2016, de la 7,3% în 2015, în timp ce cota de piaţă a Samsung a scăzut cu două puncte procentuale până la 20,5% iar cea a Apple a scăzut până la 14,4% de la 15,9% în 2015.

"Producătorii chinezi au reuşit să câştige cote de piaţă anul trecut iar în prezent Huawei pare a fi principalul rival al celor doi giganţi, chiar dacă decalajul rămâne unul semnificativ", a declarat analistul Gartner, Annette Zimmermann. "Am văzut un progres real comparativ cu anii anteriori, când numărul trei şi alţi producători aveau probleme în a păstra o cotă de piaţă de peste 4%", a adăugat Zimmermann.

În trimestrul patru 2016, Samsung a avut probleme cu telefonul Note 7 astfel că a vândut 76,8 milioane smartphones, ceea ce i-a conferit o cotă de piaţă de 17,8%, în timp ce Apple a trecut pe prima poziţie după lansarea iPhone 7 vânzând 77 milioane smartphones, ceea ce înseamnă o cotă de piaţă de 17,9%. Huawei a vândut 40,8 milioane smartphones în trimestrul patru, cota de piaţă a producătorului chinez fiind de 9,5%.

În ceea ce priveşte sistemele de operare pentru smartphone-uri, sistemul Android, utilizat de majoritatea producătorilor, controlează o cotă de piaţă de 81,7% în timp ce sistemul iOS utilizat de Apple pentru telefoanele iPhone şi tabletele iPad controla 17,9% din piaţă.