Grupul chinez, care concurează cu firma suedeză Ericsson, estimează că în 2015 va înregistra venituri de aproximativ 390 miliarde de yuani (60 miliarde de dolari), a anunţat directorul general al Huawei, Guo Ping. 

Marja profitului operaţional a fost de 18% în primul semestru din acest an, faţă de 18,3% în perioada similară din 2014. 

Obiectivul Huawei pentru acest an era o creştere a veniturilor de 20% pe plan global, în 2015. Până în 2018 compania vrea să ajungă la venituri totale de 70 miliarde de dolari. 

În 2015, Huawei a devenit al treilea producător mondial de smartphone-uri, îndeplinindu-şi obiectivul de a vinde 100 de milioane de telefoane mobile inteligente până la finele anului. Livrările celui mai mare brand de telefonie mobilă din China au crescut, în 2015, cu 33%, şi s-au apropiat de liderii pieţei, Samsung şi Apple. 

Huawei şi-a extins activitatea din SUA în Europa pentru a concura cu Apple şi Samsung, în timp ce încetinirea vânzărilor din China a afectat rezultatele rivalelor chineze Xiaomi şi Lenovo. Obiectivul Huawei este de a vinde 60% din smartphone-uri peste hotare, pentru a genera venituri de aproximativ 16 miliarde de dolari din vânzarea telefoanelor. 

Potrivit firmei de cercetare de piaţă Gartner, în trimestrul III din 2015, Huawei controla 7,5% din piaţa mondială de smartphone-uri, în urma Samsung (24%) şi Apple (13,5%). 

Anul trecut, Huawei a livrat 75 de milioane de smartphone-uri, sub ţinta iniţială de 80 de milioane de unităţi. 

 AGERPRES