Grupul chinez Huawei Technologies Co. şi-a propus ca obiectiv devansarea rivalilor Samsung Electronics Co. şi Apple Inc. pentru a deveni cel mai mare producător mondial de telefoane inteligente (smartphone-uri) în cinci ani cu cotă de piaţă de peste 25%, a declarat joi directorul diviziei de consumer electronics de la Huawei, Richard Yu.
Huawei alături de grupul suedez Ericsson este unul din cei mai importanţi furnizori mondiali de echipamente de reţele de telecomunicaţii însă în ultimii ani compania chineză a crescut rapid şi în topul producătorilor de telefoane mobile.
'Vrem să fim cel mai mare producător de smartphone-uri din lume. Este o cursă de distanţă lungă şi avem răbdarea necesară', a declarat Richard Yu.
Aceste declaraţii vin în contextul în care Huawei reduce decalajul care îl separă de Samsung şi Apple pe piaţa smartphone-urilor, în condiţiile în care ritmul general de creştere a pieţei a încetinit. Potrivit firmei de cercetare Gartner Inc., în primul trimestru volumul vânzărilor de smartphone-uri Huawei a crescut cu 59% în ritm anul, în timp ce vânzările Samsung au stagnat iar vânzările Apple au scăzut cu 14%. De asemenea, cota de piaţă a Huawei a crescut până la 8,3%, în timp ce Samsung are o cotă de piaţă de 23% iar Apple are o cotă de 15%.
Pentru a-şi creşte cota de piaţă, Huawei s-a concentrat mai mult de produse din zona de vârf, cum este ultimul său telefon, P9, care este echipat o cameră dezvoltată în cooperare cu firma germană Leica Camera AG.
'Creşterea noastră vine în principal de pe segmentul premium. Dacă vrei să fii lider trebuie să conduci pe segmentul high-end', a spus Richard Yu. Acesta a adăugat că parteneriatul dintre Huawei şi Leica este o alianţă exclusivă pe termen lung şi că se aşteaptă ca această colaborare să continuă cel puţin în următorii cinci ani. De asemenea, Richard Yu a informat că Huawei face progrese în noile tehnologii cum este realitatea virtuală şi se aşteaptă să lanseze un nou smartphone compatibil VR în toamna acestui an.
Vânzările de smartphone Huawei au crescut rapid nu doar în China ci şi în Europa, Orientul Mijlociu şi alte părţi ale lumii. Cu toate acestea, compania chineză are o prezenţă redusă pe piaţa din SUA. Richard Yu a declarat că Huawei poartă discuţii pentru a vinde smartphones prin intermediul operatorilor americani, fără a dezvălui însă care sunt produsele vizate.
Pentru a putea concura mai bine cu Samsung şi Apple, Huawei a investit miliarde de dolari pentru a-şi consolida portofoliul de brevete. Anul trecut Huawei a cheltuit 9,2 miliarde de dolari pentru cercetare şi dezvoltare, mai mult decât cele 8,1 miliarde de dolari cheltuite de Apple dar mai puţin decât Samsung care a alocat 12,5 miliarde de dolari pentru cercetare şi dezvoltare.