Compania americană General Motors a anunţat că va închide divizia Hummer, după ce negocierile cu Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co. au eşuat.
Motivul pentru care chinezii au renunţat să mai cumpere marca americană a fost faptul că modul în care arată Hummer-ul ar fi putut intra în conflict cu politica militară a Chinei, se arată într-o informaţie apărută în presa americană. Astfel, chiar dacă şi-ar fi dorit să achiziţioneze marca, Tengzhong nu ar fi primit aprobarea guvernului de la Beijing.
Mai mult, au spus oficialii companiei chineze, ţara lor încearcă să se orienteze către producţia de maşini mici, în timp ce Hummer H2, de exemplu, are un motor V8 de 6,2 litri.
Închiderea Hummer va însemna un nou val de concedieri la GM, întrucât pentru această marcă lucrau aproximativ 3.000 de muncitori.
O serie de analişti şi experţi ai industriei auto au avut deja reacţii vis-avis de închiderea uneia dintre cele mai celebre mărci auto americane. Mesajul pare să fie unul singur: Chiar dacă a reprezentat la vremea lui o emblemă, Hummer nu îşi mai are locul într-o lume tot mai preocupată de mediu şi de consumul cât mai redus.
„Hummer, rest in pieces”
Vânzările Hummer au început în anul 1999, când H1, un SUV de 3.400 de kilograme, se vindea cu 140.000 de dolari, după ce a fost promovat cu succes de Arnold Schwarzenegger.
Modelul H2 a început să fie comercializat în 2002, iar H3 în 2005.
„Închiderea Hummer este spre binele GM, al Chinei şi al întregii planete”, spune Daniel Becker, responsabil al campaniilor în favoarea mediului din cadrul Center for Auto Safety.
Maximul de vânzări atins de Hummer a fost în 2006, când s-au vândut 71.524 de unităţi. Anul trecut, Hummer nu a reuşit să vândă decât 9.046 de unităţi.