Valoarea mărci coreene Hyundai a crescut în 2016 cu 11% până la 12,5 miliarde de dolari. Acesta este rezultatul studiului anual realizat de Interbrand. Cu 10 ani în urmă, Hyundai avea o valoare de doar 3,48 miliarde de dolari.
Raportul Interbrand „Best Global Brands 2016” arată că sectorul auto are cea mai mare creștere din întreaga panoplie de mărci luate în calcul în acest an. Conform relizatorilor, valoarea totală a companiilor prezente în raport este de 256,6 miliarde de dolari, în creștere cu 9,5% față de anul trecut.
Cea mai puternică marcă auto din clasamentul Interbrand din 2016 este Toyota, niponii crescând cu 9% până la 53,58 miiarde de dolari și ocupând locul 5 în topul general. Pe locul 9 la general – al doilea în segment – se află Mercedes-Benz cu o creștere de 18% până la 43,49 miliarde, iar BMW se află foarte aproape, pe locul 11, cu 41,53 miliade de dolari, în creștere cu 12%. În continuare, locul patru în sectorul auto și 21 în clasamentul general este ocupat de Honda, în timp ce locul 33 este ocupat de Ford. Mai mult sau mai puțin surprinzător, marca Hyundai ocupă locul șase în segment și 35 în clasamentul general cu o valoare de 12,54 miliarde de dolari, în creștere cu 11% față de anul 2015. În zece ani, brandul a urcat nu mai puțin de 40 de locuri. Coreenii sunt urmați în clasamentul segmentului de Audi (38 la general), Volkswagen ((40) și Nissan (43).