Hyundai aduce SUV-ul ix35 în pas cu vremurile

Hyundai încearcă să mențină ix35 în atenția clienților europeni printr-un facelift. În afara modificărilor exterioare minore, noul Hyundai aduce un plus tehnologic important

Piața auto europeană vuiește de zgomotul motoarelor turate din zona miniSUV. Toți marii producători se grăbesc să aducă pe piață noi modele în această fostă nișă devenită acum un segment în toată regula. Și nu e de mirare. Clasa miniSUV a crescut în primul semestru al acestui an cu nu mai puțin de 38%, în timp ce numărul de SUV-uri mari comercializate a scăzut cu 10%. Numai că, undeva la mijloc, se mai află o clasă cel puțin la fel de interesantă pentru clienți. Este vorba despre  SUV-urile compacte. Conform JATO Dynamics, în acest segment vânzările au rămas constante. După ce, cu vreo doi-trei ani în urmă, SUV-urile compacte se aflau exact în situația în care se află acum cele mici, înregistrând creșteri spectaculoase. În opinia multor analiști, faptul că SUV-urile de clasă C nu mai par la fel de atractive  este direct legat de lipsa noutăților pe piață. În goana după noi clienți, producătorii au omis să  înnoiască multe dintre produsele aferente acestui segment, ca să nu mai vorbim de lansarea unora complet noi.
Fratricid
Liderul european absolut al clasei SUV-urilor compacte este Nissan Qasqai, în timp ce locul secund este ocupat de Tiguanul celor de la Volkswagen. Poziția a treia în clasament este disputată de două modele care împart multe componente și care par a încerca să își „fure“ clienții: Hyundai ix35 și KIA Sportage. Dacă modelul KIA a înregistrat o creștere de 13% în prima jumătate a lui 2013, Hyundai ix35 se află încă în recul (-4%). Motivul? Faceliftul prezentat la Geneva, în primăvară, abia acum începe să își facă simțită prezența pe piață.
Conștienți că lupta din segment este tot mai acerbă, inginerii Hyundai de la centrul tehnologic din Rüsselsheim au decis să înglobeze în noul model cât mai multă tehnologie, menită să atragă măcar o parte dintre clienții segmentelor superioare. Ca urmare, ix35 facelift are lumini de zi cu tehnologie LED faruri bi-xenon, suspensie optimizată, sistem de direcție Flex Steer cu trei poziții, cameră video pentru mersul cu spatele, Smart Parking Assist și sistem de navigație asociat unui monitor LCD de 7 inci. Asta ca să enumerăm doar câteva dintre dotările de top prezente pe varianta Luxury 2.0 CRDi – 184 CP testată de Capital. În plus, vehiculul era dotat cu transmisie automată cu șase trepte, plafon panoramic retractabil și tracțiune integrală.  Pentru un astfel de model trebuie să plătiți, conform listei de prețuri, nu mai puțin de 34.550 de euro, însă, temporar, dealerii Hyudai comercializează mașina cu un preț special de 32.070 euro. Pentru cei care doresc variante mai puțin dotate și, în consecință, mai ieftine, ix35 facelift este disponibil de la 20.786 euro (1.6 GDi – 135 CP). Revenind la modelul testat, este demn de menționat că lipsa unor modificări ceva mai ample la nivelul designului exterior ne-a dezamăgit. Chiar și față de fratele său, KIA Sportage, noul ix35 pare îmbătrânit. Se pare însă că designerii KIA au preluat ideea celor de la Volkswagen care nu modifică niciodată radical un model ce a înregistrat un succes răsunător pe piață. Ce-i drept, ix35 a avut zilele sale de glorie și, grație noilor dotări, sunt mari șanse să rămână în atenția clienților care își doresc un SUV încăpător, confortabil și potent chiar și pe suprafețe mai greu accesibile în cazul variantelor 4X4.
De-a lungul a mai bine de 800 de kilometri, parcurși atât pe autostradă cât și pe drumuri virajate de munte și chiar macadam, Hyundai ix35 facelift ne-a dovedit că poate fi o opțiune interesantă. Sistemul FlexSteer își arată utilitatea mai ales în oraș, când parcarea în spații restrânse necesită mai multe manevre. Din nefericire, între  setarea „Normal“ și cea „Sport“ diferențele sunt greu de sesizat. În schimb, pentru cei care au condus și varianta anterioară a SUV-ului, optimizarea suspensiei este nu doar sesizabilă, ci și foarte binevenită. Un plus se remarcă și în privința transmisiei automate cu șase trepte și, mai ales a ergonomiei. În schimb, suprafețele mari acoperite cu plastic, chiar și în cazul versiunii de top, pot fi mai greu de acceptat pentru un vehicul care costă peste 30.000 de euro. Dacă puteți trece peste acest lucru, ix35 facelift poate deveni o opțiune cât se poate de interesantă atunci când aveți de ales între modelele din segmentul SUV-urilor compacte precum Nissan Qashqai, VW Tiguan, Toyota RAV4 sau Mitsubishi ASX.

32 de mii de euro costă varianta ix35
Luxury cu transmisie automată testată de Capital