Hyundai a lansat pe piața europeană o nouă versiune a modelului i20. Un design exterior ușor modificat, un habitaclu mai arătos și o gamă de motoare îmbunătățită, sunt „armele“ care amenință Ford Fiesta, VW Polo, Opel Corsa sau Renault Clio.
Au trecut vremurile în care lansarea sau relansarea unui model Hyundai era ușor trecută cu vederea de marile grupuri auto europene. Acum, fiecare eveniment de acest fel este privit cu interes și, uneori, cu teamă. E drept că la capitolul imagine brandul Hyundai nu are încă notorietatea unui Volkswagen sau a unui Opel, însă cine privește în spatele perdelei de fum reprezentată de un nume poate descoperi cifre cel puțin interesante, care arată destul de clar că mulți dintre clienții din Europa nu mai cumpără o mașină doar pentru emblema de pe capotă sau țara de proveniență.
În 2011, de exemplu, vânzările mărcii Hyundai în Europa au crescut cu 12%, în timp ce piața totală a scăzut ușor, iar cea mai căutată marcă, Volkswagen, a crescut cu doar 10%. În plus, atât în clasa mini (A) cât și în cea compactă (C), Hyundai are câte un reprezentant în top 10. Dintre clasele mici, doar modelele de top din segmentul subcompact (B) par să fi scăpat de spectrul măcii coreene.
În pas cu liderii
Motivele lipsei unui model Hyundai din Top 10 al clasei B erau mai mult decât evidente. Atât la capitolul design, cât și la motorizări și dotări de serie sau opționale, i20 se afla sub rivalii săi. Doar prețul mai avea darul de a seduce clienții care își asumau riscul de a renunța la un brand european consacrat pentru un nou-venit asamblat prin India sau Turcia.
Conform oficialilor Hyundai, costurile de producție reduse din aceste țări au ajutat Hyundai să asigure profitabilitatea modelului chiar dacă prețul de vânzare era redus. Cum argumentul preț nu pare să fi fost suficient pentru clienți, inginerii și designerii europeni ai Hyundai au decis să remodeleze i20 astfel încât să poată concura de la egal la egal cu liderii segmentului.
Astfel, gama de propulsoare a fost eficientizată și îmbogățită cu un diesel de 1.1 litri, cu trei cilindri, care dezvoltă 75 CP și emite doar 84 g CO2/km. Și motorul alimentat cu benzină, de 1.2 litri, cel care a atras cei mai mulți clienți români ai modelului, a fost îmbunătățit astfel încât să ofere 85 CP, și nu doar 72 CP ca până acum, și să aibă emisii de CO2 de 109 g/km față de 119 g/km. Și celelalte două propulsoare de 1,4 litri, unul diesel și altul alimentat cu benzină, au suferit tratamente similare, fiind acum mai eficiente.
Pentru comparație, liderul european al segmentului, Ford Fiesta, are în gamă un motor de 1.25 litri care dezvoltă 60 CP sau 82 CP, unul de 1,4 litri – 96 CP, iar vârful de gamă este 1,6 -120 CP. În plus, sunt disponibile două dieseluri de 1,4 litri – 70 CP și 1,6 litri – 95 CP. În afara propulsiei, noul i20, care va ajunge pe piața românească în această vară, are un interior mult îmbunătățit atât în privința dotărilor, cât și în cea a materialelor, însă nu iese cu nimic în evidență din mulțimea de modele care se luptă în acest segment.
Redesenarea consolei centrale și modificările aduse bordului dau un aer mai modern micului vehicul, iar scaunele și bancheta din spate oferă un confort mult îmbunătățit față de varianta anterioară. Designul exterior a fost și el adus în ton cu noua gamă Hyundai.
Mașină de oraș pe autostradă
Din nefericire, modul în care oficialii Hyundai au decis să organizeze testul internațional desfășurat în Turcia a făcut aproape imposibilă crearea unei opinii pertinente în legătură cu ținuta de drum și cu performanțele modelului. Desfășurat aprope 90% pe o autostradă aglomerată, evenimentul nu ne-a arătat decât că Hyundai i20 dotat cu motorul de 1.2 litri (85 CP) poate rula, în linie dreaptă, cu viteze cuprinse între 30 km/h și 140 km/h.
În privința transmisiei, cea cuplată la propulsorul menționat are doar cinci trepte (și nu șase ca în cazul celorlalte variante) ceea ce face mica uzină de forță de sub capotă să ridice amenințător turația când se ajunge la viteze superioare. Fără ca zgomotul care pătrunde în habitaclu să fie deranjant.
Trebuie amintit și că mașina are în dotarea standard atât ESP, cât și sistem de management al stabilității (VSM), 5 ani garanție, iar cei de la Hyundai se așteaptă ca modelul să obțină cinci stele la teste EuroNCAP. Oficialii importatorului Hyundai susțin că prețurile nu vor suferi modificări majore față de varianta aflată încă în vânzare.