Lansat în primăvara acestui an, Hyundai Grand Santa Fe a fost dezvoltat pentru a întâmpina nevoile familiilor mari și a celor care au nevoie de mai mult spațiu.
Santa Fe și Grand Santa Fe sunt două mașini diferite, iar cuvântul Grand nu este pus în titulatura noului model pentru a marca diferența de gabarit. Grand Santa Fe este mai înalt (+ 10 mm), mai lat (+ 5 mm) și mai lung (+ 225 mm) decât un Santa Fe, dar are și o grilă nouă, proiectoare de ceață și bară de protecție față reconstruite, iar partea din spate este remodelată complet. La interior, Hyundai Grand Santa Fe dispune de un habitaclu generos și numeroase spații de depozitare. Pasagerii, care pot fi până la șase, dispun de spătare reglabile şi încălzire pe două niveluri. Materialele folosite de inginerii coreeni la interior sunt moderne și durabile. Portbajagul are 607 litri, în configuraţia cu cinci locuri, cel mai mare din clasa.
Modelul oferă o motorizare unică, un propulsor diesel 2.2 litri, cu 197 CP, care dezvoltă un cuplu maxim de 436 Nm/ 1800 – 2500 rpm. Motorul este oferit doar cu o transmisie automată cu şase trepte şi cu tracţiune integrală, ceea ce spune tot despre acest model. Sud-coreenii au creat mașina pentru confort și pentru călătorii pe distanțe lungi. Suspensia e moale și absoarbe bine denivelările drumului, iar direcția, ca la mai toate modelele Hyundai, e disponibilă în trei moduri de funcționare – Comfort, Normal şi Sport, primele două fiind cele mai agreabile. Deși este mare și cântărește aproape două tone, Grand Santa Fe reușește să ajungă de la 0-100 km/h în 10,3 secunde şi atinge o viteză maximă de 200 km/h.
Mare, dar economic
În ceea ce privește consumul, modelul coreean nu este însetat precum un Hummer, deși dimensiunile sale te duc cu gândul la asta. Inginerii asiatici au obținut un consum mediu de 7,6 l/100 km pentru Grand Santa Fe. Cu funcția ECO activată și cu un stil de condus cât mai economic, am încercat să ne apropiem de rezultatul oficial, însă nu am reușit să coborâm sub 8 litri, în condițiile în care am rulat și pe autostradă, la 130 km/h. În oraș, Grand Santa Fe are un consum oficial de 9,9 litri, iar noi am obținut un consum de 11 litri, în condiții de trafic aglomerat.
La capitolul siguranță, Grand Santa Fe dispune de o multitudine de opțiuni precum sistemul de control şi management al stabilităţii, asistenţa la coborârea şi urcarea pantelor, sistemul de avertizare la părăsirea involuntară a benzii de rulare, sistem inteligent de asistență la parcare, asistență la garare și, nu în ultimul rând, sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope. Mașina vine echipată cu șapte airbag-uri. Ne-a plăcut sistemul audio compus din zece boxe cu amplificator și faptul că putea rula muzică de pe diferite surse, sistemul dublu de control al climei, mai performant decât cele de pe modele mult mai scumpe și haionul electric, care poate fi închis și deschis cu usurință și de persoanele mai firave, dar și cheia inteligentă cu buton start/stop, care deschidea mașina imediat ce sesiza că ești în preajmă.
Nu ne-a plăcut faptul că mașina nu includea o roată de rezervă, butonul ECO care este ascuns undeva în stânga volanului și nu este montat undeva la vedere și faptul că nu sunt disponibile mai multe motorizări.
Hyundai Grand Santa Fe are un preț de 47.707 euro, configuraţie cu şapte locuri, care include absolut toate dotările pe care le dorește un client obișnuit singurele opţionale disponbile fiind vopseaua metalizată sau vopseaua perlată.