Dacă ai avut de-a face cu noul i30 – modelul lansat în 2016 – partea frontală a lui i30 Fastback nu te va surprinde. Cu toate acestea, o privire mai atentă îți va releva o grilă mai joasă și prize de aer ceva mai agresive. Pe măsură ce studiezi liniile vehiculului și avansezi către partea din spate, hatchback-ul clasic se transformă într-un coupe al cărui plafon plonjează către spoilerul spate integrat în ușa portbagajului. Departe de a fi un etalon în zona coupe-urilor, Hyundai i30 Fastback are un design de tipul „love it, or hate it”, iar la capitolul spațiu interior păcătuiește tocmai din cauza alurii de coupe. Coborârea plafonului cu circa 25 mm, îmbunătățește, e drept, forma aerodinamică, dar lasă destul de puțin loc pentru capetele pasagerilor din spate. În același timp, alungirea caroseriei de la 4.340 mm în cazul hatchback-ului, până la 4.455 mm în cel al variantei Fastback, oferă mai mult loc pentru bagaje. Astfel, dacă portbagajul primei variante are – cu bancheta în poziție normală – 395 de litri, cea a noului model a crescut la 450 de litri. Tot în zona portbagajului însă, i30 Fastback își încurcă utilizatorii prin înălțimea mare a bării din spate, fapt ce presupune ridicarea obiectelor transportate destul de mult.

 

Stabil și plăcut

Performantele dinamice ale gamei i30 au fost riguros testate în cadrul Centrului European Hyundai, pe faimosul circuit Nürburgring. Varianta Fastback deține câteva diferențe semnificative față de hatchback sau wagon. Șasiul a fost coborat cu 5 mm, iar rigiditatea suspensiei a fost majorată cu 15%. Aceste modificări sunt menite să amplifice sentimentul de sportivitate și, de ce nu, să susțină un comportament mai agresiv.

 

Lăsând deoparte comparațiile cu ceilalți membri ai gamei i30, varianta Fastback se comportă admirabil atât pe autostradă cât și pe drumurile de munte pline de viraje. Sistemul de drecție face față cu brio tuturor „agresiunilor”, iar propulsorul din echiparea testată de Capital – 1.4 T-GDi, 140 CP, 7DCT, Exclusive – s-a dovedit silențios și vivace. Alături de motorul care afișează, conform producătorului, un consum mixt de 5,4 litri / 100 km, transmisia automata își îndeplinește și ea rolul aproape fără reproș. Toate acestea fără ca pasagerii din habitaclu să perceapă zgomote nedorite sau vibrații deranjante.

 

Un plus demn de remarcat al lui Hyundai i30 Fastback este pachetul tehnologic. Modelul dispune de sistemul autonom de frânare de urgență (AEB), asistență pentru faza lungă (HBA) și pentru menținerea benzii de rulare (LKAS). Pilotul automat inteligent (ASCC) menține viteza și distanța constante față de autovehiculul urmărit, iar colțurile vehiculului sunt monitorizate de sistemul BSD, care, în cazul detectării unui alt autovehicul, emite un semnal de alertă. Peste toate acestea, semnele de circulație sunt recunoscute grație funcției SLIF, care afisează informațile atât pe ecranul sistemului de navigație, cât și pe afișajul din spatele volanului. De asemenea, i30 Fastback poate fi echipat opțional cu un ecran tactil de 8 inci asociat sistemului de navigație, cât și cu încărcător wireless pentru telefoane.

Prețurile cu TVA pentru Hyundai i30 Fastback încep de la 20.575 euro și urcă până la 24.026 euro, însă importatorul are în curs o promoție care reduce aceste valori până la 17.785 euro, respectiv, 21.236 euro.

Caracteristici tehnice Hyundai i30 Fastback

Motor                                  1.4 T-GDi

Capacitate cilindrică       1.353 cmc

Putere                                140 CP

Combustibil                      benzină

Viteza maximă                 203 km/h

Accelerație 0-100 km/h   9,5 sec.

Consum mediu                5,4 l/100 km

Emisii CO2                       125 g/km

Preț                                    24.026 euro