Prezentat oficial la SIAB 2007, noul Hyundai i30 inaugurează o nouă filosofie a denumirilor alfa-numerice. Viitoarele modele vor avea prefixul „i“ urmat de încă două cifre. De ce „i“? În primul rând, pentru că „i“ vine de la „inspiraţie“, unul dintre cei trei stâlpi de rezistenţă ai politicii de poziţionare europeană a mărcii Hyundai (calitate, siguranţă de sine, inspiraţie). Dar „i“ vine şi de la „inteligenţ
Prezentat oficial la SIAB 2007, noul Hyundai i30 inaugurează o nouă filosofie a denumirilor alfa-numerice. Viitoarele modele vor avea prefixul „i“ urmat de încă două cifre. De ce „i“? În primul rând, pentru că „i“ vine de la „inspiraţie“, unul dintre cei trei stâlpi de rezistenţă ai politicii de poziţionare europeană a mărcii Hyundai (calitate, siguranţă de sine, inspiraţie). Dar „i“ vine şi de la „inteligenţă“ şi „integritate“, iar clienţii au ajuns să aştepte exact aceste lucruri de la Hyundai; vine şi de la „inovator“, iar i30 exact asta înseamnă. În toate aceste forme, „i“ este punctul central al oricărei promisiuni a mărcii coreene. Emblema „i“ s-a dezvoltat în mod natural de la această premisă.
Dimensiunile modelului i30 – 4.245 mm lungime, 1.765 mm lăţime şi 1.480 mm înălţime – încadrează i30 perfect în cerinţele clasei C. În plus, ampatamentul lung de 2.650 mm oferă un spaţiu interior generos, ceea ce a devenit un element de forţă al designului interior inteligent de la Hyundai. Modelul i30 mai aduce, în plus, şi un spaţiu de depozitare pentru bagaje generos, cu acces uşor. O lungime utilă de 821 mm, o lăţime de 1.040 mm şi o înălţime de 558 mm în zona de bagaje oferă un volum impresionant de 340 de litri, cu scaunele din spate în poziţie ridicată. Cu scaunele din spate rabatate, dimensiunea spaţiului de depozitare creşte la 1.141 mm, volumul de încărcare majorându-se la 1.250 de litri. Modelul i30 va fi disponibil în 4 variante. Chiar şi în aceea de bază, „Classic“, gama de opţiuni oferită este largă, incluzând sistemul audio integrat (Radio+CD+MP3+USB+AUX), sistem de reglare pe înălţime a scaunului şoferului şi geamuri electrice în faţă. Cu trei versiuni de motorizare pe benzină şi trei propulsoare pe motorină, combinate cu transmisie manuală sau automată, i30 poate satisface, teoretic, orice preferinţe. Astfel, pentru cei care preferă benzină vor fi disponibile motoarele de 1,4 litri, 1,6 litri şi 2,0 litri, toate trei cu câte 16 valve, iar doritorii de diesel vor avea la dispoziţie propulsoarele CRDi de 1,6 litri şi 2,0 litri. Deocamdată însă, nu puteţi alege decât dintre motorizările 1,4 şi 1,6 DOHC sau 1,6 CRDi la preţuri cuprinse între 13.078 de euro şi 19.908 de euro, inclusiv taxele. n
Vârful de gama
Motorizare 2,0 DOHC
Combustibil benzină
Putere (kW) 105
Viteză maximă (km/h) 205
Consum mediu (l/100 km) 7,1
Emisii CO2 (g/km) 170