Noul i30N, ajunge pe piață după debutul versiunii în cinci uși din luna ianuarie, precum si al variantei i30 Wagon care tocmai a avut premiera mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Modelul a fost dezvoltat având ca sursă de inspirație cursele de viteză. Pe parcursul testărilor din Suedia, Thierry Neuville, pilotul Hyundai Motorsport din Campionatul Mondial de Raliuri, a verificat performanțele autovehiculului pe un lac înghețat.
„Clienții sunt foarte interesați de noul model, motiv pentru care sunt fericit că am avut șansa de a fi implicat în proiect. Inginerii Hyundai au acordat o atenție deosebită pentru dezvoltarea cutiei de viteze și a diferențialului. De asemenea, autovehiculul dispune de tracțiune și stabilitate sporite în condiții de drum alunecos, fiind totodată ușor de manevrat. Un conducător auto va beneficia de o senzație similară cu cea oferită de o mașina de curse”, a declarat Neuville.
Testele pentru dezvoltarea și reglarea sistemelor dinamice ale autovehiculului se desfasoară în Arjeplog, Suedia. Sistemul de control electronic al stabilitatii (ESC), diferențialul electronic cu alunecare limitată (eLSD), direcția, amortizoarele, suspensia, precum și anvelopele sunt verificate în condiții meteorologice extreme, la temperaturi de până la – 30o C.
„Obiectivul Hyundai este de a asigura experiențe dinamice la volan, aspect evidențiat și de logo-ul N, care simbolizează traseul sinuos al unui circuit de curse”, a menționat Alexander Eichler, Head of High-Performance Vehicle Test and Development al Centrului Tehnic Hyundai Motor Europa.
Înainte ca Hyundai i30N să ajungă pe piață, oficialii mărcii se concentrează pe comercializarea variantelor I30 și i30 Wagon. Despre modelul de bază, i30 ați putut afla detalii chiar din revista Capital care a fost prezentă la testul internațional din Spania, în timp ce despre varianta break – i30 Wagon – puteți citi în suplimentul dedicat expoziției auto de la Geneva care va apărea, împreună cu revista luni, 20 martie.