Hyundai, lider în topul Total Quality Index™ (TQI)

Pentru prima data in istoria acestei marci, Hyundai a reusit sa intre in topul Total Quality Index™ (TQI), intocmit de Strategic Vision cu 3 masini. Hyundai Motors (incluzand marca Kia) are cinci masini in top, urmat de Ford Motor si BMW Group, care au cate trei masini in top. GM, Honda, Mercedes au cate doua masini in top, iar Dodge, Lexus si Volkswagen – una singura fiecare. Total Quality Index™ este un instrument de masurare a satisfactiei cumparatorilor d

Pentru prima data in istoria acestei marci, Hyundai a reusit sa intre in topul Total Quality Index™ (TQI), intocmit de Strategic Vision cu 3 masini. Hyundai Motors (incluzand marca Kia) are cinci masini in top, urmat de Ford Motor si BMW Group, care au cate trei masini in top. GM, Honda, Mercedes au cate doua masini in top, iar Dodge, Lexus si Volkswagen – una singura fiecare.

Total Quality Index™ este un instrument de masurare a satisfactiei cumparatorilor de automobile din Statele Unite ale Americii. Surprinzator pentru sondajul din acest an este lipsa completa a marcii Toyota, care nu a produs niciun lider in niciun segment. In timp ce Toyota si Lexus raman in topul fiabilitatii, acest aspect nu este suficient pentru a avea un lider de segment in TQI, care ia in calcul mai multe elemente, de la achizitionare, exploatare pana la placerea de-a conduce, service si vanzare second-hand.

Media punctajului pe industrie este de 864 de puncte din 1.000 posibile. In realizarea sondajului, au fost intervievati 27.000 de consumatori din SUA, care au cumparat aceste masini in perioada septembrie-noiembrie 2006.

SEGMENT

CASTIGATOR

PUNCTE
Clasa mica Honda Civic 882
Hot hatchback Volkswagen Rabbit 880
Clasa medie Saturn Aura
Nissan Maxima
892
891
Clasa mare Hyundai Azera 901
Sportive sub 25.000$ Mini Cooper 911
Clasa medie de lux BMW 3-Series Sedan 919
Clasa mare de lux Mercedes-Benz S-Class Sedan 938
Decapotabile sub 30.000$ Mini Cooper Convertible 905
Decapotabile peste 30.000$ Chevrolet Corvette Convertible 930
Minivan-uri Kia Sedona
Hyundai Entourage
Nissan Quest
866
866
865
SUV mediu Hyundai Santa Fe 885
SUV mare Kia Sorento 889
Crossover Dodge Magnum 882
SUV extralarge Ford Expedition EL 918
SUV de lux (mediu) Lexus RX 350 905
SUV de lux (mare) Mercedes-Benz ML 915
Camioneta Honda Ridgeline 879
Camioneta extralarge Nissan Titan
Ford F-150
876
875
Camioneta heavy-duty Ford F-250/350 876

Clasele de automobile sunt specifice pietei americane si difera mult de conceptia europeana privind dimensiunile si perceptia asupra ideii de lux.  De asemenea, unele dintre automobilele prezente in top nu se vand pe Batranul Continent.

Strategic Vision este un bun indicator al comportamentului consumatorului de peste Ocean, privind preferintele la achizitionare si feedback-ul din partea clientilor. Compania realizeaza studii de piata pentru multinationale puternice precum Coca-Cola, American Airlines sau Procter and Gamble, inca din 1989.

Sursa: Associated Press 5 Iunie 2007