Designul noului model atrage prin grilă tip cascadă, de mari dimensiuni, încadrată de faruri, proiectoare și lumini de zi cu aspect futurist. Perspectiva laterală evidențiază caracteristicile dinamice ale autovehiculului. Silueta armonioasă este accentuată de linia simplă și elegantă a plafonului, care continuă fluid de la faruri până la lămpile din spate. Cu o lungime de 4.770 mm, o lățime de 1.890 mm și un ampatament de 2.765 mm, Santa Fe oferă confort sporit pasagerilor. Noua generație Santa Fe beneficiază de o arhitectură interioară ergonomică. Vizibilitatea pentru partea din spate a fost îmbunătățită prin extinderea suprafeței vitrate, geamurile secundare fiind mărite cu 41%, al doilea, respectiv al treilea rând de scaune beneficiind de o deschidere mai amplă. Pentru al doilea rând de scaune, spațiul la picioare a crescut cu 38 mm, iar scaunele au fost înălțate cu 18 mm. Spațiul la cap pentru cel de-al treilea rând a fost îmbunătățit cu 22 mm. Conducătorul auto și pasagerul față beneficiază de scaune reglabile electric, cu 10 poziții diferite. În plus, spațiul pentru bagaje a crescut cu 40 de litri, la 625 litri.
Noul SUV este echipat cu un sistem de tracțiune integrală HTRAC (denumirea combină litera H din Hyundai și prima silabă a cuvântului „tracțiune”), care presupune distribuție electronică variabilă a cuplului, în funcție de viteză autovehiculului și de aderența de care dispune fiecare roată. Aceasta este noua tehnologie 4×4 de la Hyundai, care controlează distribuția cuplului și a puterii de frânare diferit pe cele două punți în funcție de necesitate. A patra generație Santa Fe va fi disponibilă în două versiuni de motorizare diesel și una alimentată cu benzină, care au fost modificate pentru a corespunde noilor standarde Euro 6C. Propulsorul standard R 2.0 diesel este disponibil în două variante: 150 CP și 182 CP, asociat unei transmisii manuale în șase trepte sau noii transmisii automate în opt trepte (AT). Versiunea ultra- performanță 2.2 litri CRDi generează 197 CP, eficiența fiind îmbunătățită cu 3% până la 4%, datorită asocierii cu transmisia automată în opt trepte. Motorul Theta ÎI 2.4 litri pe benzină dezvoltă 185 CP.