SUV-ul sud-coreean Santa Fe era unul dintre cele mai populare şi mai accesibile automobile înainte de criză, însă, în prezent, modelul se adresează unei alte categorii de şoferi
SUV-urile Hyundai făceau furori în ţara noastră înainte de izbucnirea crizei economice. Modelele Tucson şi Santa Fe s-au vândut atât de bine încât, în prezent, în România, dintre cele peste 62.000 de automobile Hyundai, aproape 15.000 sunt modele Santa Fe (7.896 unităţi) şi Tucson (6.928 unităţi). Cel mai popular model al coreenilor este de departe Accent, peste 17.000 de români având un astfel de automobil.
În 2006, la nici două luni de la debutul pe piaţa românească, cea de-a doua generaţie Santa Fe devenea cel mai bine vândut autoturism de teren din România, iar Hyundai avea o cotă de piaţă de peste 20% în segmentul autoturismelor de teren. Dacă a doua generaţie a SUV-ului Santa Fe a fost un succes instant în ţara noastră, iar preţul pornea de la 19.000 de euro, cea de-a treia generaţie, care a fost prezentată în premieră mondială în cadrul Salonului International Auto de la New York din 2012, a fost „dezvoltată pentru a satisface cele mai înalte aşteptări ale clienţilor auto europeni“. Santa Fe a devenit astfel un automobil mult mai performant, mai sigur, dar şi mai scump, preţurile plecând, în prezent, de la 40.000 de euro.
Noul Santa Fe are un aspect impunător şi agresiv. Maşina are o lungime de 4,69 m, o lăţime de 1,88 m şi o înălţime de 1,67 m. Luminile de zi cu LED şi grila masivă hexagonală fac maşina inconfundabilă. La interior, scaunele sunt îmbrăcate în piele, iar materialele folosite sunt de calitate. Spaţiul este suficient pentru cinci pasageri şi bagajele lor, portbagajul având un volum 585 litri. Scaunele pasagerilor din spate au spătarul, dar şi şezultul reglabile pentru o călătorie confortabilă. Pe ecranul tactil de 7 inchi montat la bord se pot controla navigaţia, sistemul audio, funcţiile Bluetooth etc. Există comenzi şi pe volan pentru sistemul audio, dar şi un buton care permite efectuarea unui apel prin comandă vocală. Ceasul nu este afişat pe ecran atunci când eşti în modul navigare, de aceea sud-coreenii au montat un buton special care, odată apăsat, afişează ceasul pe tot ecranul. Santa Fe are o cheie inteligentă, astfel încât nu este nevoie să o scoţi din buzunar pentru a deschide portiera sau pentru a porni motorul. În plus, dacă te apropii de maşină cu cheia în buzunar, oglinzile se depliază automat, iar dacă te depărtezi se pliază la loc.