Ediția din acest an a Frankfurt Motor Show (IAA) pare dominată de producătorii germani. Concurenții din alte colțuri ale lumii nu se mulțumesc însă cu postura de spectatori
Cea mai puternică piață auto din Europa are, așa cum este normal, și cea mai puternică industrie. În acest context, fiecare ediție a Internationale Automobil-Ausstellung (IAA) de la Frankfurt nu poate fi privită altfel decât ca o desfășurare de forțe a producătorilor germani la care asistă alte câteva zeci de mărci sosite din toate colțurile lumii. Faptul că în Germania se vând anual circa 3,4 milioane de vehicule dintre care peste 3 milioane sunt autoturisme nu poate fi trecut însă cu vederea, iar scopul tuturor brandurilor non-germane este acela de a „fura“ măcar o mică parte din acest număr impresionant de clienți. În pus, prezența la Frankfurt înseamnă, pentru toate companiile auto din lume, fie că vorbim de producători de mașini, fie furnizori de componente, dovada că își pot permite „extravaganța“ participării la una dintre cele mai mari expoziții auto din lume. La ediția anterioară, cea din 2011, IAA a fost luat cu asalt de 1.102 expozanți care au avut la standuri nu mai puțin de 183 de premiere mondiale (mașini și componente auto), de 928.100 de vizitatori și 12.000 de jurnaliști din 98 de state de pe tot globul.
Deutschland über Alles
Respectând parcă versurile imnului național al Germaniei, Das Lied der Deutschen, constructorii auto din cel mai puternic stat al Uniunii Europene promit în acest an o expoziție memorabilă. Astfel, Audi a anunțat deja oficial prezentarea mondială a noului A8, precum și a conceptului Quattro Sport hybrid, în timp ce colegii de grup de la Volkswagen vor avea la stand ca premiere varianta electrică și cea cu motorizare de top „R“ a bestsellerului european Golf. Nemții anunță și o „altă premieră mondială“, despre care nu au dat încă detalii. Nu mai puțin de 53 de vehicule vor fi expuse într-un stand de 8.893 mp a cărui temă este „momente electrizante“. Grupul BMW mizează în acest an pe i3, model electric prezentat în premieră mondială, dar și pe noul coupé Seria 4 și pe mărețul BMW X5 care va avea și o variantă hibrid numită eDrive. Nici Daimler nu se lasă mai prejos, anunțând lansarea noului GLA, un SUV compact cu un design cel puțin interesant, precum și expunerea la stand a modelului S 500 Plug-in Hybrid, o limuzină cu un consum de numai 3l/100km. Opel va avea ca vedetă la stand conceptul Monza. Alături de acesta se vor afla noile Insignia, Insignia OPC și Insignia Country Tourer. Același producător va prezenta și o nouă gamă de propulsoare care include și un mic motor turbo cu trei cilindri. La standul Porsche va fi prezentat modelul 918 Spyder, un supercar hibrid ale cărui caracteristici tehnice uimesc: motor pe benzină V8 de 4,6 litri plus două motoare electrice, 887CP şi o acceleraţie 0-100 km/h în 2,8 secunde. Viteza maximă este de 340 km/h.
Noul Duster, printre vedete
În tabăra constructorilor sosiți la Frankfurt pentru a contesta supremația germană în domeniul industriei auto se află la loc de cinste și marca românească Dacia. Modelul Duster anunțat ca premieră mondială este mai degrabă un face-lift decât un vehicul nou. Doar grila radiatorului și blocurile optice sunt noutăți vizibile din exterior, în timp ce în interior este de așteptat să vedem un bord modificat cu componente existente și pe noile Logan și Sandero, inclusiv lăudatul sistem MediaNav, limitatorul și regulatorul de viteză sau asistența la parcarea cu spatele. Cel mai interesant argument cu care Dacia speră să atragă atenția este prețul. Noul Duster va avea o listă de prețuri foarte asemănătoare cu cea a variantei anterioare. O altă marcă importantă pentru români, Ford, va prezenta la Frankfurt noul SUV compact EcoSport, precum și un concept care prefigurează viitorul monovolum S-Max, fratele mai mare al B-Max-ului produs la Craiova.
Cele trei mărci franceze Renault, Peugeot și Citroën sosesc la Frankfurt cu surprize interesante. Sora mai mare a Daciei va avea la stand întreaga gamă de modele electrice, precum și, după unele surse, un Megane restilizat care va adopta noul look al modelelor mărcii. Peugeot se bazează pe noul 308 pentru a atrage publicul în timp ce colegii de la Citroën prezintă C4 Picasso. Avangarda industriei italiene mizează pe bolidul Ferrari 458 Speciale care este dotat cu un propulsor V8 ce dezvoltă nu mai puțin de 597 CP și poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3 secunde. Coreenii de la Hyundai – KIA au la standuri noile i10 și Soul, în timp ce din Japonia vinMazda3, Suzuki iV-4, Toyota Yaris Hybrid-R, Lexus LF-NX și Infiniti Q30 Concept.
A 65-a ediție a expoziției auto de la Frankfurt se va desfășura între 12 și 22 septembrie.