Loc de muncă în Iași! Te angajează pe loc. N-ai nevoie de experiență

Marian Iacomi, patronul unei firme de transport din județul Iași, a fost nevoit să renunțe la jumătate din flota sa pentru că nu găsește șoferi. Flota sa cuprinde camioane, autobuze, microbuze și multe altele. Totuși, din moment ce oamenii n-au fost interesați de anunțul său de angajare, a fost nevoit să renunțe la 20 de camioane. Le-a vândut pe toate.

Chiar dacă oferă salarii de 7.000 de lei pe lună, nu reușește să găsească șoferi. Oamenii de calitate au plecat peste graniță, unde câștigă în jur de 3.500 de euro pe lună (circa 17.500 de lei). A fost dispus să angajeze tineri fără experiență, dar n-au fost responsabili. Au distrus camioanele.

„Un șofer în Germania primește 3.000-3.500 de euro pe lună. De ce ar veni să mai muncească la mine cu un salariu de 7.000 de lei pe lună? Foarte mulți oameni de calitate ne-au plecat în afară!

Am angajat inclusiv tineri, proaspăt ieșiți de pe băncile școlii, să le dăm și lor o șansă pentru a face experiență, dar a fost foarte greu cu ei pentru că au distrus camioanele. Nu făceau încasări pe cât distrugeau. Fără niciun simț de răspundere.

Am avut și situații când mi le-au răsturnat și atunci am luat decizia să mai dau înapoi, să mai vând din ele pentru că nu făceam față”, a povestit patronul „Ami Turing”, o companie de transporturi rutiere de mărfuri, cu peste 20 de ani de activitate, pentru „Ziarul de Iași”.

TIR camion
Se găsesc cu greu şoferi pentru camioane sau autobuze / SURSA FOTO: Dreamstime

Lipsă de forță de muncă în România

România se confruntă cu o criză pe piața forței de muncă. Nu doar domeniul transporturilor este afectat, ci și alte domenii. Anunțurile de angajare din România nu mai prezintă interes.

De exemplu, Marian Iacomi nu are nevoie doar de șoferi, ci și de mecanici auto. Este dispus să plătească 6.000 de lei pe lună, dar de trei luni de zile nu răspunde nimeni anunțului său de angajare. Nu i se pare normal ce se întâmplă în România. Guvernul de la București investește bani în elevi, care apoi pleacă să lucreze în străinătate, în loc să contribuie la bugetul statului.

Pe piața muncii din România nu contează doar diplomele, ci dorința de învățare, experiența practică și aptitudinile personale. Cei care n-au diplomă de bacalaureat se pot angaja în construcții, HoReCa, logistică, retail și transport. Totuși, oamenii de afaceri din România sunt nevoiți să caute forță de muncă prin Asia.

„Am anunț de angajare pentru un mecanic auto, cu 6.000 de lei pe lună și nu sună nimeni, dar nimeni, de trei luni de zile! Nici să întrebe măcar dacă primesc o apă sau ceva. Am ajuns să importăm foarte multă forță de muncă din India, Sri Lanka și Pakistan. Nu e ok.

Când ai noștri pleacă în afara țării, tot statul pierde aici. Pentru că fiecare școlarizare, facultate, este o investiție a statului. Îi plătești căldură, îi plătești medic, până termină liceul și facultatea, după care îl pierzi. Pentru că după, el va munci la Google în Austria.

Avem atât de mulți specialiști în România, foarte buni, pe care statul nu ar trebui să-i mai lase să plece. Să le ofere condiții și să-i oprească aici“, a sesizat omul de afaceri.