Cel mai performant MINI construit vreodată pentru drumurile publice revine într-o nouă versiune. Modelul, asamblat într-o ediţie limitată de numai 2.000 de unităţi, este pregătit pentru lansare pentru a doua parte a acestui an.
Conform oficialilor BMW, în prezent, maşina urmează un program de teste înaintea intrării în producţia de serie, iar acesta a inclus şi un tur impresionant de rapid pe varianta Nordschleife de la Nürburgring. MINI John Cooper Works GP a parcurs celebrul traseul care cândva găzduia Grand Prix-uri în opt minute şi 23 de secunde. Prin această performanţă, noul model a reuşit să intre într-o galerie selectă şi a depăşit maşini sport din eşaloane superioare – de altfel, a depăşit timpul pe tur stabilit de predecesorul său, MINI Cooper S cu kit John Cooper Works GP, cu aproximativ 19 secunde.
Caracteristicile de performanţă ale MINI John Cooper Works GP sunt evidenţiate de transmisia, şasiul şi aerodinamica exclusive, inspirate direct din motorsport. Motorul turbo bazat pe principiul twin-scroll (o turbină alimentată separat de la două seturi de cilindri) generează un cuplu remarcabil pe o plajă mare de turaţii şi demonstrează un apetit deosebit pentru turaţii ridicate. Dezvoltată special, suspensia cu cursă ajustabilă direcţionează această putere la superlativ într-o manevrabilitate spectaculoasă şi totodată control foarte precis.
Pe lângă o apariţie impresionantă, designul caroseriei oferă noului MINI John Cooper Works GP echilibrul aerodinamic ideal în situaţii de condus extrem. Barele mari faţă şi spate, pragurile laterale atractive şi emblematicul spoiler de pe acoperiş sunt completate de un difuzor spate – nou-dezvoltat – care optimizează fluxul de aer sub caroserie. Interiorul de la MINI John Cooper Works GP contribuie şi el la imaginea de automobil de înaltă performanţă; prin eliminarea scaunelor din spate, maşina pune accent clar pe necesităţile pilotului şi ale copilotului.
Experienţa bogată din motorsport – la MINI este întruchipată cât se poate de bine de sub-brandul John Cooper Works – este un ingredient deloc secret în reţeta MINI John Cooper Works GP. De altfel, apelativul „GP” din denumirea modelului îţi spune cu exactitate unde se dezvăluie potenţialul celor mai sportive ediţii ale versiunii compacte MINI. Configuraţia şasiului GP, eficacitatea sistemului de frânare în specificaţie de curse, aderenţa oferită de tradiţionalele pneuri de competiţie şi proprietăţile aerodinamice au fost reunite într-un tot superperformant pe varianta Nordschleife de la Nürburgring, cândva gazda Grand Prix-urilor de Formula 1 şi considerată cel mai dificil circuit din lume, o referinţă pentru testarea tuturor automobilelor sport. Timpul notabil pe un tur ce a fost stabilit de MINI John Cooper Works GP este rezultatul acestui program vast de teste.
Transferul direct al experienţei din motorsport în utilizarea cotidiană are o lungă tradiţie la MINI; aceasta a fost abordarea care a făcut ca MINI Cooper S cu kit John Cooper Works GP să fie cea mai bună reflectare a plăcerii supreme a condusului într-o maşină de clasă mică, atunci când automobilul a fost prezentat în 2006. Puterea specifică de 100 kW/136 CP per litru de cilindree şi rezervele – la fel de impresionante – ale tehnologiei de curse au făcut ca maşina să fie o piesă dorită în prezent de orice colecţionar.
MINI John Cooper Works GP urmează cu maximă precizie drumul deschis de predecesorul său – şi realizează un salt şi mai important. Va fi disponibil într-o serie la fel de limitată; pentru întregul mapamond vor fi produse doar 2.000 de unităţi. Gazda avanpremierei acestui nou model este un alt circuit de Grand Prix cu o istorie bogată ascunsă în fiecare viraj. MINI John Cooper Works GP va fi dezvăluit publicului în premieră la Le Castellet (Franţa), locul unde va avea loc Festivalul MINI United între 11 şi 13 mai 2012.