Deși zvonurile care circulă în lumea auto dau drept sigură apariția mai multor modele premium în segmentul SUV subcompact, Audi este singurul brand care, până acum, pare gata să deschidă balul. Inundată în acest an de modele ale mărcilor de volum, precum Opel Mokka, Chevrolet Trax, Renault Captur sau Peugeot 2008, clasa miniSUV sau crossover, duce lipsă de o ofertă direcționată clar către clienții care sunt dispuși să plătească mai mult doar pentru a beneficia de dotări superioare și, cum altfel, de statutul oferit de utilizarea unui BMW, Audi sau Mercedes-Benz.
Jurnaliștii revistei germane AutoBild susțin că viitorul Audi Q1 va prelua platforma tehnică de la modelul Polo al mărcii-soră Volkswagen și gama de propulsoare de la micul A1. Cu o lungime de circa 3,9 metri, Q1 va deveni cel mai mic exponent al gamei Q a mărcii Audi care mai include Q3, Q5 și Q7. Prețul de bază ar trebui să fie, undeva, în jurul sumei de 20.000 de euro.
Sursele AutoBild menționează că, deși va avea o gardă la sol specifică SUV-urilor, viitorul Q1 nu va beneficia de un sistem de tracțiune integrală. Nici măcar opțional. În schimb, inginerii germani vor amplasa sub capota crossoverului, pe lângă propulsoare convenționale, și un sistem hibrid compus dintr-un motor de 1.2 litri alimentat cu benzină și unul electric. Această versiune va „uimi” prin consumul redus și va ajunge la clienți cel mai devreme în 2018, la doi ani după lansarea oficială a modelelor cu motoare convenționale. În același an se pare că și Mercedes-Benz va prezenta un concurent direct pentru Q1 care, deocamdată, poartă numele de cod „X Klasse”. Până atunci este de așteptat ca și BMW să reacționeze la mișcarea celor de la Audi.