IBM a lansat un serviciu, denumit Evaluarea Nivelului de Pregatire in Caz de Dezastru (CPA), proiectat sa ajute companiile sa isi evalueze gradul de expunere la o posibila declansare a unei epidemii. De asemenea, serviciul poate implementa strategii capabile sa protejeze angajatii, astfel incat companiile sa isi poata desfasura activititatea si in eventualitatea izbucnirii unei pandemii. Acest plan de evaluare poate fi folosit atat in cazul companiilor mici, cat si pentru organizatiile foart
IBM a lansat un serviciu, denumit Evaluarea Nivelului de Pregatire in Caz de Dezastru (CPA), proiectat sa ajute companiile sa isi evalueze gradul de expunere la o posibila declansare a unei epidemii. De asemenea, serviciul poate implementa strategii capabile sa protejeze angajatii, astfel incat companiile sa isi poata desfasura activititatea si in eventualitatea izbucnirii unei pandemii.
Acest plan de evaluare poate fi folosit atat in cazul companiilor mici, cat si pentru organizatiile foarte mari care isi desfasoara activitatea la nivel global prin intermediul mai multor sucursale, si va fi disponibil la sfarsitul acestei luni.
Noul serviciu va furniza o evaluare independenta asupra strategiei unei organizatii de a reactiona in cazul declansarii unei pandemii pe baza unor practici, strategii si norme ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii si a Centrelor pentru Controlul si Prevenirea Bolilor, cat si a experientei companiei in ceea ce priveste managementul situatiilor de criza.
Totodata, CPA (Contingency Planning Assessment) ajuta clientii sa identifice lacunele de organizare si sa dezvolte strategii pentru a diminua gradul de expunere.
In cazul declansarii unei epidemii, companiile se pot confrunta cu situatia de a nu se putea baza pe o mare parte a propriilor angajati. In eventualitatea izbucnirii unei pandemii, companiile trebuie sa aiba in vedere faptul ca pana la 40% din angajatii lor pot fi indisponibili pentru o perioada de doua saptamani sau chiar mai mult. Epidemiile prelungite pot dura si pana la trei luni de zile.
Printre potentialele provocari cu care companiile se pot infrunta se numara dezorganizarea infrastructurilor nationale si internationale, impunerea de catre autoritati a reducerii numarului de angajati in structurile companiilor considerate neesentiale, limitarea serviciilor oferite de parteneri si subcontractanti, intrucat acestia s-ar putea confrunta cu aceleasi constrangeri in ceea ce priveste resursele umane. In acelasi timp cererea pentru serviciile si produsele oferite de companii ar putea fi influentata de modul in care clientii acestora reactioneaza la izbucnirea unei pandemii.
„Managementul riscurilor in afaceri se refera la modul in care companiile se pregatesc pentru a putea face fata amenintarilor, iar o pandemie reprezinta un risc major”, a declarat Philippe Jarre, vicepresedintele diviziei global business continuity & resiliency services din cadrul IBM. „Este deosebit de important pentru companii sa inteleaga modul in care ar putea fi afectate, sa aiba in vedere mai multe variante pentru a-si proteja angajatii si sa mentina continuitatea relatiilor cu furnizorii si clientii lor. Orice investitie facuta acum va sprijini nivelul de competitivitate a unei companii in viitor”, a continuat Philippe Jarre.
Potrivit Institutului Lowy pentru Politici Internationale, o pandemie ar putea costa lumea intre 8% si 12% din volumul total al productiei economice, aproximativ 4,4 mii de miliarde de dolari.
Sursa: IBM, 13 iunie 2006