Gigantul tehnologic International Business Machines (IBM) a anunţat joi, 16 noiembrie, că îşi suspendă reclamele pe platforma lui Elon Musk. Decizia a fost luată după ce un raport a arătat că acestea sunt apropiate de presupuse publicații pro-naziste.
Raportul a fost publicat de ONG-ul Media Matters, care susține că luptă împotriva dezinformării, conform AFP. Anunțuri similare au venit și din partea giganților Apple și Oracle.
Platforma lui Elon Musk, criticată de giganții tehnologici
Un responsabil X a declarat pentru sursa menționată că a „şters” conturile citate de Media Matters. Totodată, publicaţiile în sine vor fi marcate drept „conţinut sensibil”.
„IBM are toleranţă zero faţă de discursul de ură şi discriminare şi am suspendat imediat toate reclamele noastre pe X în timp ce această situaţie total inacceptabilă este investigată”, a declarat compania pentru sursa menționată.
Amintim că Elon Musk s-a confruntat cu tot mai multe acuzații de când a spus că susține în mod categoric libertatea de exprimare. De când a preluat compania la sfârşitul lui octombrie 2022, platforma şi-a relaxat regulile privind libertatea de exprimare şi a permis revenirea multor personalităţi de dreapta.
Anterior acestei decizii, personalitățile respective acuzau că sunt cenzurate, fiind încălcate mai multe principii fundamentale ale constituției Statelor Unite. Printre conturile restituite se află cele ale fostului președinte american Donald Trump, dar și platforme de comedie și critică sociale precum The Babylon Bee.
„Cu riscul de a afirma ceea ce este evident, nu știu ce se întâmplă în permanență cu fiecare parte a acestei platforme, dar politica noastră la nivel mondial este de a lupta pentru o libertate maximă de exprimare în conformitate cu legea.
Oricine lucrează pentru X Corp care nu operează conform acestui principiu va fi invitat să își continue cariera la oricare dintre celelalte companii de social media care își vând sufletul pentru un dolar”, a spus Musk în septembrie.
În ciuda criticilor, platforma își continuă creșterea
Simultan, platforma își continuă creșterea, în ciuda criticilor. De exemplu, miliardarul a distribui mai multe cifre care arată că X a avut 6.1 miliarde de vizitatori luna trecută. Ar fi vorba despre o creștere de 5% față de septembrie, potrivit postării.
Totodată, X ar fi înregistrat 62 de miliarde de vizualizări luna trecută, o creștere de 7.6% față de septembrie.
„Între timp, presa tradițională anunță că X pierde trafic”, arată postarea.
O altă postare distribuită de Musk arată că „X câștigă popularitate în rândul agenților de publicitate ca loc pentru publicitate de valoare”.
„Potrivit lui David Juul Ledstrup, Chief Strategy Officer la Kubbco, motivul este simplu. Este un fel de afacere! Această schimbare este determinată de rentabilitatea platformei, notabilă mai ales în perioadele cheie de cumpărături, precum Black Friday și Crăciunul.
Pentru cumpărătorii de media, platforma X reprezintă o oportunitate excelentă de maximizare a randamentului investițiilor. Atracția sa este deosebit de puternică în rândul mărcilor mai puțin stabilite care caută căi de marketing eficiente.
Această tendință subliniază o schimbare mai amplă a strategiilor publicitare, în care valoarea și atingerea publicului dictează din ce în ce mai mult alegerea platformei, în special pentru mărcile care prioritizează vânzările rapide sau strategiile de prețuri rentabile. X devine un jucător esențial pentru companiile care caută oportunități de publicitate de mare valoare, în special pentru cele care nu se află în sfera mărcilor globale și consacrate”, arată postarea.
— Elon Musk (@elonmusk) November 14, 2023