Anul 2011 este cel în care produsele 3D vor deveni mass market, iar piaţa televizoarelor 3D se va dubla, potrivit lui Ştefan Ichim, country manager Panassonic România.
Piaţa totală de televizoare s-a situat anul trecut la 500.000 de unităţi, iar anul acesta va creşte cu 20%, potrivit estimărilor lui Ştefan Ichim, country manager Panasonic România.
“Aceste estimări nu se bazează pe creşterea puterii de cumpărare a consumatorului final. Când facem aceste estimări ne bazăm pe faptul că românul de rând are deja doi ani de criză în spate, a devenit o obişnuinţă, iar acesta trebuie să înceapă să trăiască din nou. Noi ne aşteptăm ca nivelul de consum să revină pe plafoane normale. Este un vis prea frumos să ajungem la nivelul din 2008”, a spus Ichim.
“Un alt factor care mă face să cred că piaţa va creşte anul acesta este presiunea şi eroziunea de preţ care vor continua. Acesta nu este un fenomen unic pentru piaţa TV, ci este un fenomen general”, potrivit lui Ichim.
În ceea ce priveşte situaţia din Japonia, Ichim a declarat că unităţile de producţie Panasonic nu au fost afectate, însă au fost afectaţi parteneri ai companiei. Ichim nu consideră că eveninmentele din Japonia vor duce la o creştere a preţurilor. “Nimeni nu poate estima care va fi impactul real la ceea ce se întâmpla în Japonia”, a afirmat şeful Panasonic.
4.000 de televizoare 3D, vândute anul trecut în România
"Panasonic a vândut, anul trecut, în România peste 1.000 de televizoare 3D, iar anul acesta sperăm să ne dublăm cota şi estimăm vânzări de 2.000 de unităţi", potrivit lui Ichim.
Piaţa de televizoare 3D în 2010 a fost de 4.000 de unităţi, în condiţiile în care un model costa în jur de 9.999 de lei. Anul acesta Panasonic estimează dublarea pieţei. “Ne aşteptăm ca în 2011 să se vândă 8.000-10.000 de televizoare 3D în ţară”. Cel mai ieftin model de la Panasonic costă 4.000 de lei, iar cel mai scump cu o diagonala de 65 de inci trece de 20.000 de lei.
Românii preferă modelele de 81 de cm
“Românii optează în medie pentru diagonala de 32 de inci, adică 81 cm. Unii dau vina pe preţ, alţii spun că este acea piaţa de replacement – cei care au acasă televizoare cu tub îşi achiziţionează ceva în nivelul acela de diagonală”, a spus Ichim.
Un alt motiv pentru care sunt preferate televizoarele de 32 de inci este spaţiul mic din sufrageriile blocurilor comuniste.
“Spre deosebire de alţi jucători de pe piaţă noi avem avantajul tehnologiei cu plasmă, care faţă de LCD, nu oboseşte atât de mult ochiul”, a afirmat Ichim.
Noi modele de televizoare 3D
Panasonic a prezentat în ţara noastră noua gamă de televizoare 3D, linia sa de televizoare ajungând la 14 modele. Noile modele Panasonic NeoPlasma 3D redau imagini în mişcare extrem de clare datorită tehnologiei de 600 de Hz sub-field drive Intelligent Frame Creatio Pro, ratei de contrast oferite de tehnologia Infinite Black Pro (seriile VT30, GT30, ST30) şi Infinte Black (seria G30), în combinaţtie cu tehnologiile High Contrast Filter Pro (seria VT30) şi High Contrast Filter (seriile GT30, ST30, G30).
Modele sunt ideale pentru redarea imaginilor 3D datorită tehonologiei 600 Hz, a timpului de răspuns de 0,001ms şi a noilor celule cu fosfori, care reduc efectul de crosstalk (apariţia imaginilor dublate).