1 din 3 romani a fost cel putin o data la restaurant in ultimele patru saptamani, conform unui studiu al Visionwise Consulting, membra a grupului Daedalus.
Conform studiului, in medie, romanii au lasat ultimului chelner care i-a servit 6,83 RON bacsis.
Intalnirile de afaceri genereaza cele mai mari bacsisuri: 8,06 RON. Cu 9,21 RON, bucurestenii sunt cei mai darnici iar cei mai economi sunt ardelenii (5,51 RON).
Concluziile studiului releva faptul ca in comparatie cu moldovenii, bucurestenii se duc mai mult la restaurant sau la cafenele. Banatenii par sa prefere cafenelele, dar diferentele nu sunt semnificative la nivel national.
Tinerii pana in 24 de ani au trecut pragul unui fast-food intr-o masura semnificativ mai mare decat restul esantionului iar tinerii intre 25 si 34 de ani au mers intr-un procent semnificativ mai mare la restaurant decat restul esantionului.
Conform studiului, aproximativ 9 romani din 100 au fost de 5 sau mai multe ori la restaurant in ultimele patru saptamani.In general, romanii au luat masa la restaurant de 2,8 ori in ultimele 4 saptamani iar tinerii pana in 18 ani au luat masa de 3,4 ori.
In general, Romanii ies la restaurant pentru a seintalnii cu prietenii si cu o diferenta semnificativa fata de totalul esantionului, romanii peste 55 de ani merg la restaurant pentru intalniri de afaceri sau pentru a lua masa cu familia.
Calitatea mancarii si calitatea servirii sunt pe primul loc in topul criteriilor de clasificare al restaurantelor, se arata in studiul Visionwise Consulting.
Importanta acordata rapiditatii servirii pare sa scada pe masura ce creste numarul de vizite la restaurant si in ceea ce priveste atmosfera, cei mai sensibili clienti sunt tinerii sub 18 ani.
Raportul arata ca cifra de afaceri a restaurantelor din Romania a depasit 1 miliard de euro in 2007 iar pana in 2010 aceasta va depasi 2 miliarde de euro.
Data: 15 mai 2008
Sursa: Daedalus Consulting partener Millward Brown