Calculatoarele portabile câștigă tot mai mult teren în fața desktop-urilor, proportia de desktop-uri din vânzarile totale de PC-uri fiind în declin, arată un studiu IDC. Două din trei PC-uri vândute anul trecut în Europa Centrală și de Est au fost portabile, iar IDC prevede o creștere tot mai mare a vânzărilor de laptopuri în 2012.
Piața de PC-uri din zona Europei Centrale și de Est a crescut substanțial anul trecut, cu 7,5% în volum si 3,1% în valoare, potrivit unui studiu de piață al IDC. Astfel, au fost vândute 25 de milioane de unități, cu o valoare totală de 16,6 miliarde de dolari. IDC estimează anul acesta o creștere de două cifre pentru segmentul de calculatoare portabile, iar pentru segmentul de desktop-uri o creștere de o cifră.
Tabletele PC au înregistrat de asemenea creșteri ale vânzărilor peste așteptări anul trecut, de 21%, urcând până la 106 milioane de unități vândute. Laptopurile de tip ultra-light, apărute pe piaţa Europei Centrale şi de Est la sfârsitul anului trecut vor pune presiune pe prețurile ultra-portabilelor tradiționale, estimează IDC în studiu.
Piata IT&C din România a crescut spectaculos anul trecut, cu 25,5%, ajungând la 427 de milioane de euro. Un studiu GfK Temax arată că peste jumătate din vânzările de pe piaţa locală IT&C reprezintă vânzările de laptopuri.
Ce mărci au preferat est-europenii
Cele mai vandute marci din categoria desktop au fost HP, Dell și Lenovo. HP a fost singura companie care a reușit sa aibă o cotă de piață de peste 10%, iar imp ce Dell și Lenovo au avut fiecare sub 5% din piață în 2011.
Cei trei mari jucători de pe piața calculatoarelor portabile, ASUS, Acer și HP au avut anul trecut o cotă de piață de 54%, împreună.
Sursa foto: revoseek.com