„Ideea ca România să fie promovată de o oaie iese din discuţie. Mai mult, până în 2020 nu putem schimba frunza, pentru că a fost achiziţionată printr-un proiect cu fonduri europene. Mai vorbim după această dată. Sunt acum atâtea probleme importante pe care trebuie să le rezolvăm, încât asta este ultima”, a declarat ministrul în cadrul unei conferințe de presă.
Brandul turistic al României a fost lansat în anul 2010, în cadrul Expoziţiei Mondiale Shanghai 2010, sub sloganul „România – Descoperă grădina Carpaţilor”. Identitatea vizuală a brandului este susţinută de elementul grafic frunza.
Pe de altă parte, oficialul a declarat că birourile externe de promovare vor fi redeschise până la finalul lui 2018, când va fi finalizată și o strategie integrată în turism.
”Ne dorim să redeschidem aceste birouri. Ne-am întâlnit cu cei de la Ministerul Afacerilor Externe, avem un grup de lucru. Este o măsură prioritară”, a punctat Bogdan Trif.
Referindu-se la strategia integrată în turism, oficialul a spus că s-a întâlnit cu experţi de la SGG şi de la Banca Mondială și că își dorește să se implice şi mediul privat.
”Nu va fi doar o strategie pe care să se aştearnă praful. Mai mult, dorim să implicăm mediul privat, să aibă o contribuţie în mod direct la această strategie, astfel încât atunci când se schimbă ministrul să nu vină alt ministru cu alte idei şi să spună că albul nu e alb, e negru, şi schimbăm din nou direcţia”, a subliniat oficialul.
În altă ordine de idei, Trif a spus că din bugetul pentru promovare turistică, alocat în 2017, au rămas necheltuite 13 milioane de lei, din 21 de milioane.
”Nu pot comenta de ce au rămas acești bani necheltuiţi. Pentru 2018 am prins în buget 13 milioane de lei pentru promovarea României”, a mai spus el.