Ideea câ­știgătoare a fost cea a unei săli de fitness și bodybuilding în orașul Luduș, PACO Power Gym, denumită, după cum ușor se poate observa, de la inițialele numelor celor doi antreprenori. „Chiar dacă nu reușeam să accesăm programul, am fi făcut această sală, având în vedere că în localitate nu există decât o sală de fitness, la o populație de aproximativ 18.000 de locuitori. Cum pe o rază de 20 de km nu mai exista nicio altă facilitate de acest gen, sala respectivă se aglomerase, de unde și nemulțumirea clienților. Așa că într-o duminică de martie, la o cofetărie locală, am decis ca a doua zi să ne punem pe treabă, să începem să căutăm un spațiu de minimum 200 mp, să căutăm informații legate de documentația care trebuie depusă la Registrul Comerțului (ORC)“.

Adrian spune că studia problema fondurilor nerambursabile de ceva timp și „am optat pentru acest program deoarece văzusem că documentația trebuie depusă online, cu alte cuvinte, ni se reduceau drumurile și mormanele de hârtii presupuse de celelalte programe de finanțare“. Ironic, ținând cont de ce a urmat.

„Am reușit să înregistrăm SRL-D-ul la ORC, să realizăm planul de afaceri (procentajul aportului nostru propriu era 66,67%, iar ajutorul financiar solicitat prin program, de 33,33% – pe scurt statul ne dădea echivalentul a 10.000 euro, aportul nostru fiind de 20.000 de euro). Important de precizat este că planul de afaceri a fost realizat pe cont propriu în proporție de 80%, singurul capitol la care nu ne-am descurcat fiind cel financiar, la care am avut nevoie de ajutorul unui contabil. Am contactat societăți de consultanță care se ocupă cu întocmirea documentației pentru fonduri nerambursabile, dar ne-am speriat când am auzit că onorariul solicitat este de 10% – 20% din valoarea investiției. Am ajuns apoi la etapa în care am fost primul SRL-D din județul Mureș care a semnat contractul de finantare cu AIPPIMM, la sfârșitul lunii aprilie, eram foarte entuziaști, bucuroși…

După ce entuziasmul s-a potolit, ne-am apucat din nou de câteva calcule simple: 24% din totalul investiției e valoarea TVA (cheltuială nedeductibilă prin program) – 30.240 lei, iar statul ne oferea 42.000 de lei. Rămâneam deci cu puțin peste 10.000 de lei, de unde nevoia ca fiecare dintre asociați să mai vină cu câte 5.000 de euro. Am început să depunem actele pentru decontarea cheltuielilor (amenajarea sălii – tencuieli, zugrăveli, vestiare, băi), prin luna iulie.

Documentația am mai depus-o nu la Oficiul Teritorial pentru IMM-uri, așa cum ne fusese comunicat la semnarea contractului, ci la Sucursa­la județeană CEC Bank, care trimitea documentația unei sucursale CEC din București, iar apoi ajungea la AIPPIMM“. În această primă etapă, au avut totuși baftă, primindu-și banii în termen de opt zile lucrătoare. „În momentul de față suntem însă cu documentația pentru aparatura fitness depusă pentru decontare, însă cele opt zile au trecut de ceva timp și nu avem încă niciun răspuns: e completă documentația sau nu? Intră banii sau nu? De ce se întârzie plata?“

Până una-alta, sala a fost deschisă în a doua jumătate a lunii septembrie, în urma unei investiții totale de 40.000 de euro, iar acum are patru angajați (cu cei doi administratori cu tot). „Sperăm să reușim să adunăm o medie de 150 abonați lunar, în primul an de activitate, ceea ce ne-ar asigura un venit care să ne permită și mici investiții“.
 

 Citiţi şi: CAMPANIE CAPITAL: Cine sunt şi ce fac tinerii antreprenori