Ideile nu costă

O companie care afirmă că ia în serios ideile noi e o firmă care trebuie să ţină seama de gândirea angajaţilor. Reciproc, dacă văd că sunt luaţi în considerare, şi aceştia vor ţine cont de problemele firmei. De ce e important ca angajaţilor să le pese de ceea ce nu merge la locul lor de muncă? Pentru că, de cele mai multe ori, tocmai ei pot găsi cel mai uşor soluţiile.

Cartea de față prezintă un model de program corporatist, structurat pe etape – de la inspirarea până la implementarea ideilor. Metodele autorului descriu felul în care se poate crea un mediu de lucru care să stimuleze generarea de idei noi, să faciliteze drumul acestora spre nivelurile ierarhice superioare şi să concretizeze aplicarea lor în munca de zi cu zi. Teoriile autorilor se fundamentează pe cercetarea a 300 de organizaţii din 17 ţări.
 
Volumul "Ideile nu costă" conţine observaţii remarcabile, precum: „ideile se înăbuşă în faşă, dacă promotorul lor se gândeşte mai mult la recompense decât la aplicarea ideii în sine” sau „ideile mărunte, aparent nesemnificative, sunt mai valoroase decât ideile măreţe, pentru că cele mici sunt destinate îmbunătăţirii continue a unui lucru care deja funcţionează, spre deosebire de cele care vor să revoluţioneze munca şi care sunt mai greu aplicabile”.
 
Literatura economică fundamentată pe cercetări de piaţă şi analize statistice recunoaşte de multă vreme faptul că în vârful piramidei succesului se află companiile care pun preţ pe ideile angajaţilor.
 
Cartea "Ideile nu costă" va fi distribuită numai împreună cu revista Capital, începând de luni, 25 octombrie, la toate centrele de difuzare a presei la numai 9,9 lei.