Criza financiară pare ignorată în perioada Sărbătorilor Pascale, tarabele din pieţe şi rafturile hypermarketurilor fiind golite cu repeziciune de românii care nu iau în seamă tăierea primelor şi scăderile salariale. La un calcul simplu, o familie trebuie sa aloce de la 220 lei la 450 lei pentru a cumpăra principalele produse necesare pe masa de Paşte.
Cei care optează pentru produsele tradiţionale vor plăti în jur de 220 de lei pentru ouă, cozonac, pască, brânză, carne de miel, vin roşu, legume şi fructe. Dacă aleg, însă, o masă de Paşte mai sofisticată, înlocuind vinul de masă cu băuturi mai fine, cozonacul clasic cu un Pannetone, iar merele cu ananas sau rodii, românii trebuie să scoată din buzunare în jur de 450 lei.
La această sumă se adaugă şi costurile pentru deserturile mai costisitoare, cum ar fi torturile (28 lei/kg) sau ouăle şi iepurasii de ciocolată, care au preţuri ce pleacă de la 9 lei şi ajung la 40 de lei.
Pentru ca masa de Paşte să capete un aer de sărbatoare, fiecare gospodărie va mai scoate din buzunar între 38 şi 110 lei pentru lumânări decorative, coşulete decorative, feţe de masă cu motive tradiţionale, dar şi pentru ouă din plastic sau sticlă şi flori.
Paştele creşte vânzările retailerilor
Sărbătorile Pascale sunt sprijinite şi de marile reţele de hypermarketuri, care îşi diversifică oferta în această perioadă şi îşi prelungesc programele.
„Pentru ofertele de Paşte avem catalogul special lansat pe 2 aprilie, care se adaugă catalaogului periodic, ceea ce înseamnă că ne-am dublat oferta promoţională. De asemenea, pentru febra cumpărăturilor de Paşte am pregatit un program non-stop şi la magazinele din ţară”, a declarat Adriana Pita, Head of Corporate Communication & PR la Real Hypermarket România. Astfel, toate magazinele Real vor fi deschise non-stop în perioada 9 – 18 aprilie.
De asemenea, în perioada Sărbătorilor de Paşte creşte numărul clienţilor din marile magazine. „În această perioadă, fiind un varf de sezon, vânzările cresc în general la toate categoriile”, a mai spus Adriana Pita.
Şi retailerul Carrefour a înregistrat în aceasta perioadă o creştere a vânzărilor, apelând, de asemenea, la un catalog special care conţine promoţii la toate produsele destinate Sărbatorilor Pascale.
“Este o perioadă de creştere a vânzărilor astfel încat acestea sunt pe al doilea loc după vânzările înregistrate în perioada Crăciunului”, a declarat Andreea Mihai, Director Marketing al Carrefour România.
Cele mai căutate produse sunt, în acest moment, carnea, ouale, legumele şi fructele, bauturile, atât cele alcoolice cât şi non-alcoolice, dulciurile, dar şi produsele de bază (făină, zahăr, ulei etc). La secţiunea produse nealimentare cele mai solicitate articole sunt decoraţiunile pentru masa pascală, dar şi jucăriile.