Liderul sindicatului de la Metrou vrea să se pensioneze. Ultimele evenimente, scandalul cu ministrul Transporturilor și chemarea sa la DNA par să îl fi decis pe fostul parlamentar PSD să ia o decizie radicală cu privire la viitorul său.
Liderul sindicatului de la Metrou vrea să se pensioneze. Ar fi o decizie radicală pentru Rădoi, care ar pierde influența pe care o are în acest moment în sindicatul de la Metrou.
Prin urmare, ar rămâne și fără avantajele financiare ce au decurs din poziția de lider de sindicat. Avantaje care oricum îi sunt puse în pericol, în urma conflictului deschis cu ministrul Transporturilor
Liderul sindicatului de la Metrou vrea să se pensioneze. A condus sindicatul timp de 15 ani
Liderul de sindicat de la metrou Ion Rădoi vrea să iasă la pensie, după mai mult de 15 ani în care a deținut acest post.
Astfel, el își va pierde atât funcția de președinte al sindicatului metroului, cât și cea de simplu membru.
Fostul deputat PSD a fost inculpat de DNA pentru folosirea influenței de lider sindical și pentru șantajarea ministrului Transporturilor Cătălin Drulă și a directorului Metrorex Ștefan Paraschiv.
Rădoi nu a putut fi contactat pentru a-și spune punctul de vedere.
Ion Rădoi a înaintat o adresă pentru a obține dosarul de pensionare, Acesta este primul pas pentru a ieși la pensie.
Odată ieșit la pensie, Rădoi nu va mai putea fi lider de sindicat, a confirmat directorul general al Metrorex, Ștefan Paraschiv, conform economedia.ro.
Profituri uriașe
De asemenea, Rădoi nu mai poate fi nici membru de sindicat, potrivit statutului sindicatului.
„Poate dobândi calitatea de membru al U.S.L.M. (Uniunea – Sindicatul Liber din Metrou, n.r.) orice salariat al Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti „Metrorex” S.A. Calitatea de membru poate fi redobândită – fără drepturile sindicale timp de 6 luni de la data reînscrierii – numai o singură dată”, arată statutul sindicatului.
Ion Rădoi are 59 de ani, este lider de sindicat la metrou de mai bine de 15 ani și a fost parlamentar PSD.
Sindicatul condus Ion Rădoi a declanșat în martie greva care a paralizat metroul bucureștean la doar o zi după ce compania Metrorex a somat firma care gestionează spațiile comerciale din subteran să le elibereze. Miza conflictului era păstrarea monopolului deținut de firma sindicaliștilor PSD pe afacerile din subteran.
Spațiile comerciale erau controlate de firma Sindomet Servcom SRL, deținută în procent de 100% de Unitatea Sindicatul Liber Metrou. Firma opera în continuare spațiile comerciale, deși contractul a expirat din 2018.
Firma controlată de sindicatul lui Rădoi a făcut profituri uriașe din gestionarea spațiilor care aparțin companiei de stat Metrorex.
Scandalul spațiilor comerciale
Astfel, în 2019, Sindomet Servcom SRL a avut un profit de 6,1 milioane de lei, potrivit informațiilor de pe portalul Confidas. În 2018 a avut profit de un milion de lei.
Cei mai mulți primari din București au dezafectat spațiile.
Recent, și primarul Cristian Piedone a început demolarea lor, după ce stenogramele unor discuții compromițătoare cu Ion Rădoi au fost dezvăluite de G4Media.
Recent, Ion Rădoi a fost inculpat de DNA și plasat sub control judiciar pentru folosirea influenței de lider sindical și pentru șantajarea ministrului Transporturilor Cătălin Drulă și a directorului Metrorex Ștefan Paraschiv, potrivit unui comunicat al DNA din 14 iulie.
Astfel, Rădoi și-ar fi folosit influența pentru a menține chioșcurile amplasate ilegal din 2018 când a expirat contractul de asociere în participațiune dintre Metrorex și firma sindicatului. Din închirierea chioșcurilor ilegale, Rădoi ar fi obținut 10 milioane de lei.
Liderul de sindicat de la metrou este acuzat și că i-a șantajat pe ministrul Transporturilor Cătălin Drulă și pe directorul Metrorex Ștefan Paraschiv prin blocarea transportului subteran pe data de 26 martie 2021 cu scopul de a-i determina să nu evacueze chioșcurile ilegale.
Sursă foto: Inquam Photos / Ilona Andrei.