Organizat de compania Export Consult, Ifabo este capul de afis al manifestarilor IT din fiecare toamna. Adresat producatorilor, distribuitorilor si dealerilor din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, dar si specialistilor care lucreaza i domeniu, evenimentul de la Palatul Parlamentului a luat amploare de la an la an. Daca i 1999 nu mai putin de 190 de companii din 22 de tari si-au etalat produsele i fata a 12.000 de vizitatori, anul acesta 250 de firme de IT din 26 de tari icearca
Organizat de compania Export Consult, Ifabo este capul de afis al manifestarilor IT din fiecare toamna. Adresat producatorilor, distribuitorilor si dealerilor din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, dar si specialistilor care lucreaza i domeniu, evenimentul de la Palatul Parlamentului a luat amploare de la an la an. Daca i 1999 nu mai putin de 190 de companii din 22 de tari si-au etalat produsele i fata a 12.000 de vizitatori, anul acesta 250 de firme de IT din 26 de tari icearca sa convinga potentialii clienti de valoarea produselor comercializate.
Perioada de desfasurare a manifestatiei permite atit participantilor, cit si vizitatorilor sa traga concluzii privitoare la anul i curs si sa lanseze un plan de afaceri pentru anul urmator.
Manifestarile de acest gen au ajuns la maturitate, dovedind, de la an la an, importanta tirgurilor de specialitate. Tirgurile care s-au impus si au rezistat i ultimii ani sunt CERF, organizat i prima parte a anului, si Ifabo, i cea de a doua parte. „Nu consider CERF-ul ca fiind o manifestare concurenta, ca urmare a plasarii i timp a celor doua evenimente”, ne-a declarat domnul Cristian Copilau, Project Manager al Ifabo. Singura problema pare a fi deschiderea firmelor rominesti catre astfel de evenimente. Daca i 1994 atit CERF cit si Ifabo au iregistrat un adevarat succes, companiile autohtone calcindu-se pe picioare pentru a participa, i 1999 numarul acestora a fost egal cu cel din 1997. Din declaratiile organizatorilor, si i acest an s-a pierdut o parte importanta din clienti; raportat la numarul de firme prezente i fiecare an, anul acesta CERF a pierdut aproximativ 35%, iar Ifabo 22%.
Fiind copilul mai mic al Ifabo Viena, considerat al doilea mare tirg european specializat i IT, comunicatii si birotica, Ifabo Bucuresti doreste sa se impuna ca un tirg de solutii informatice. Convingerea organizatorilor este ca solutiile dedicate reprezinta cuvintul-cheie i prag de intrare i noul mileniu, despre care se spune ca va fi mileniul comunicatiilor.
Sali de jocuri si Internet-cafe ca bonus
in acest context, paralel cu expozitia i sine, Ifabo organizeaza la Centrul International de Conferinte din Palatul Parlamentului, Forumul Ifabo, care isi propune sa reuneasca specialisti din toate domeniile activitatii industriale, economice si sociale, evidentiind probleme curente si emergente pe care tehnologia informatiei si comunicatiilor trebuie sa fie pregatita sa le rezolve. Globalizarea i acest domeniu este o realitate, si nu doar o tendinta, acest forum avind ca scop reliefarea pozitiei si a potentialului Rominiei i actualul peisaj industrial.
Cu preturi variind itre 100 si 140 de dolari pe metru patrat de stand, i functie de optiunile si dorintele clientilor, organizatorii Ifabo mai pun la dispozitia expozantilor echipament video si audio, gratis timp de doua ore, pentru promovarea produselor. Pentru cei care doresc manifestari de genul conferintelor de presa, demonstratiilor etc., organizatorii au pregatit sali speciale, cu tariful de 250 USD pe ora.
„Este prima data cind tot tirgul va fi pastrat i imagini video care vor fi disponibile pe Internet, astfel ca un client sau om de afaceri de oriunde din lume sa poata vedea cu ochii sai ce se petrece la Ifabo”, ne mai spune Cristian Copilau. Cuvintul de ordine la Ifabo, i acest an, va fi „solutii dedicate”, fiecare companie fiind decisa sa expuna o astfel de solutie. „Daca iainte clientii veneau si cereau un monitor si un calculator cu tastatura, acum toti cer o solutie: „Vreau sa fac asta”, ne-a declarat reprezentantul unei companii rominesti de IT. Rolul acestor tirguri de IT fiind tocmai de a uni cumparatorii cu firmele sau, de ce nu, firmele itre ele, aceste evenimente sunt potrivite si pentru testarea solutiilor lansate pe piata.
Organizatorii au pregatit doua sali de jocuri, si un Internet-cafe, care sunt gata sa convinga pe oricine de calitatea jocurilor video recente. Singurul incovenient aici ramine lipsa scaunelor pe care organizatorii au uitat, intentionat, sa le foloseasca, bazindu-se i special pe o experienta de sapte ani.