Îi bagă în șomaj tehnic! Angajații Ford Craiova sunt trimiși în șomaj tehnic timp de o săptămână, începând de luni. Cauza ar fi criza semiconductorilor. Măsura privind șomajul tehnic se va aplica până în 24 mai.
Ministrul economiei, Florin Spătaru, care se afla la Craiova, a confirmat această informație. El a declarat ca s-a întâlnit cu reprezentanții constructorului auto, pentru a discuta despre soluții pentru depășirea crizei.
Ministrul Florin Spătaru s-a dus direct la Craiova
„Da, din cauza disfuncționalităților pe lanțul de aprovizionare. Asta este o problema generală, acum câteva zile am coborât din avion și am venit direct la Craiova și am avut discuții cu diverși reprezentanți ai companiilor din automotive, din Germania. Au aceeași problemă”, a spus ministrul economiei.
În data de 14 martie, compania Ford a anunțat că joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate. Joint-venture-ul Ford Otosan este unul dintre cele mai de succes parteneriate din industria auto la nivel global, fiind totodată cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa. Ținând cont de faptul că Ford este reprezentat în Consiliul de Administrație al Ford Otosan prin intermediul unor lideri de nivel senior şi că Ford participă la supervizarea activității acestui joint venture, compania va continua să participe la supervizarea activității de la Craiova.
Investiție de aproximativ 2 miliarde euro la Craiova
Ford a declarat că a investit aproximativ 2 miliarde euro la Craiova și a produs un milion de vehicule și peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia în 2008. În prezent, fabrica Ford din Craiova produce în paralel modelul Puma, care e cel mai bine vândut SUV de clasa mică la nivel european, modelul EcoSport, dar şi motorul de 1.0 l EcoBoost. Ford a anunțat în martie că producția SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producția de vehicule comerciale și electrice.
Faptul ca Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice și va avea un efect extins și eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul rețelei de furnizori, se menționează în comunicat.
Planul Ford mai arata și un vehiculul multifuncțional compact Tourneo Courier, care va fi construit la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică începând tot din 2024. Compania a mai anunțat însă că producția unul cunoscut model a fost oprită. Este vorba despre modelul EcoSport, care nu va mai fi produs până la finalul acestui an.