Vești proaste pentru angajații din această companie. În urma reformelor, aproape 1.500 de români riscă să-și piardă locul de muncă. Din păcate, reformele care țin de 20 de ani, nu au făcut altceva decât să lase oameni fără locuri de muncă.
Îi dă afară pe capete! 1.500 de oameni își vor pierde locul de muncă. Reforma a dus doar la concedieri
Clubferoveriar.ro informează că CFR Marfă ar putea disponibiliza un număr de 1.400-1.500 de angajați. Liderul sindicatului Mișcare Comercial din CFR, Grigore Mare a precizat că momentan cifrele sunt doar la nivel de discuție și că acesta nu a fost prezentat, încă, în Consiliul de Administrație.
„Este o discuție, nu e discutat nimic cu sindicatele, se discută de 1400-1500 . Este în stadiu de lucru, nu a fost prezentat nici CA”, spune Grigore Mare, liderul sindicatului Mișcare Comercial din CFR.
Sursa anterior menționată mai spune că reforma CFR a constant, de cel puțin 20 de ani, doar în concedieri și că activitatea companiei a fost restrânsă drastic, în timp de pierderile rămân aceleași ca înainte de restructurare. Sursa mai spune că măsurile de ameliorare a activității CFR Marfă nu prevăd modalități de recuperare a creanțelor avute de compnie la alte firme de stat precum CET-urile sau Complexurile Energetice.
Grigore Mare este nemulțumit de ceea ce se întâmplă
Liderul sindicatului mai spune că CFR Marfă a ajuns din ce în ce mai rău, lucru ce-l nemulțumește. El spune că nimeni nu dorește să salveze ”acest bun național”.
„Din ’90 încoace este tot aceeași treabă și am ajuns tot mai rău. Nimeni nu își dorește să salveze acest bun național, al nostru, al tuturor. Totul merge pe privatizare pe zona privată, sunt de acord, susțin sectorul privat, dar la fel cu toate statele din Europa, statul trebuie să mai țină ceva. Că au fost de stânga, că au fost de dreapta, nu am găsit sprijin”, spune Mare.
Potrivit Club Feroviar, în ultimul an au fost dați afară 1.300 de angajați. În bugetul pentru anul 2019, erau prevăzuți 5.800 de angajați, însă numărul a scăzut. În prezent mai sunt 4.500 de angjați. Amintim că CFR Marfă are creanțe neîncasate în valoare de 400 de milioane de lei.
Facilități pentru transportul feroviar
Grigore Mare mai spune că situația s-ar schimba dacă statul ar veni cu anumite facilități.
„Vedeți că suntem în piața concurențială, ar fi pentru toată lumea comenzi de transport, s-ar putea transporta pe calea ferată dacă statul ar veni cu facilități.”, spune el.
Amintim că Ministerul Transporturilor și Ministerul Finanțelor au cerut, insistent, planuri de reorganizare, restructurare și redresare financiară. Planurile acestea ar trebui să conțină aceste aspecte:
- cauzele pentru care operatorul economic a înregistrat pierderi și plăți restante
- măsuri concrete de restructurare în vederea redresării
- măsuri concrete cuantificiabile de reducerer a pierderilor contabile aferente anului 2020, dar și „maximizarea profiturilor”
- măsuri concrete de reducere a plăților restante
Sursă foto: Dreamstime