Ministrul Transporturilor a subliniat recent că există posibilitatea ca Metrorex să intre în insolvență, alternativa fiind reducerea numărului de angajați. Conform celor spuse de către Cătălin Drulă, cheltuielile salariale s-au triplat în ultimii 3 ani.
Metrorex, într-un moment critic. Va intra în insolvență?
Ministrul Transporturilor a explicat că ce se întâmplă la metrou este de „natură penală” iar oamenii sunt versați deoarece știu că nu pot face grevă din cauza restricțiilor din starea de alertă.
„Domnul Rădoi este în spatele a ceea ce se întâmplă la metrou, nu de azi, de ieri, ci de vreo 20 de ani. Lucrurile sunt de natură penală, oamenii sunt versați. Ei știu că nu pot face grevă, pentru că nu le permite legea pe timpul stării de alertă.
Conflictul social are niște reguli. Oprirea voluntară a lucrului are niște reguli. Trebuia să meargă o parte din trenuri, trebuia notificată, e un întreg cadru legislativ”, a declarat Cătălin Drulă la Digi24.
O acțiune complet ilegală
De asemenea, ministrul a susținut acțiunile controversate de la metrou au fost complet ilegale, fiind de tip „cartel”.
„Au venit oameni care nu erau în tură. Fără revendicări în prealabil, care nici nu au apărut. Oamenii ăștia se uită la Rădoi cu teamă. De ce? Pentru că el a fost mai tare decât miniștrii, decât prim-miniștrii. E normal atunci să se întrebe unde este autoritatea statului.
De asta este important să nu negociem legea. Din informațiile pe care le am, erau oameni care nu aveau legătură cu metroul. A fost o acțiune ilegală complet.
Nu s-a redus salariul, nu a fost nimeni indisponibilizat, nu este un conflict de muncă, ci unul de tip „cartel”, pentru că ne-am atins de impreiul subteran al lui Rădoi, de acele spații comerciale”, a completat Drulă.
Șantajul sub care au stat mulți miniștrii ai Transporturilor
Potrivit celor spuse de Cătălin Drulă, cheltuielile sariale din ultimii ani s-au triplat, ajungând de la 300 de milioane de lei la 900 de milioane de lei.
„Eu și conducerea Metrorex suntem obligați să acționăm pentru a apăra interesul public și al companiei, nu interese private.
E un șantaj. E un obiect de ordine publică. „Ori faceți ca noi și ne lăsați imperiul subteran din care ne tragem bani, ori oprim transportul”. Sub șantajul ăsta au stat mulți miniștrii ai Transporturilor.
E mandatul pe care mi l-am asumat: de respect și de nenegociere a legii. Cheltuielile sariale în ultimii ani s-au triplat. De la 300 de milioane au ajuns la 900 de milioane de lei.
Am vorbit cu unii angajați. În an de pandemie nu se aștepta nimeni să aibă această creștere. Această creștere poate fi eventual acordată eșalonat. Mai există varianta reducerii de personal, sau compania, varianta cea mai neplăcută, va intra în insolvență. Nu cred că-și dorește nimeni asta, dar este o variantă”, a conchis ministrul Transporturilor.
Sursă foto: INQUAM Photos, Octav Ganea