Pandemia de coronavirus a afectat atât companiile mici cât și pe cele mari. Din acest motiv, un gigant modial, prezent și în România, anunță concedieri masive.
Gigantul alimentar francez Danone, prezent şi în România, a anunțat azi reduceri de personal, în Franța și în străinătate, în cadrul unui plan de economisire a unui miliard de euro până în 2023.
Compania a suferit pierderi importante din cauza pandemiei, iar conducerea spune că mizează pe robotizarea fabricilor ca sursă de productivitate. Daniela Coman transmite de la Paris.
Vor fi suprimate până la 500 de posturi
În Franța, vor fi suprimate până la 500 de posturi, fiind vizate mai ales cele de conducere de la diferite niveluri. Președintele Danone, Emmanuel Faber, nu a făcut precizări privind unitățile din celelalte 120 de țări în care grupul este prezent.
Obiectivul său este reluarea creșterii profitabile de 3 până la 5% pe an cât mai repede posibil. În primele nouă luni ale anului, cifra de afaceri a companiei multinaționale a scăzut cu 5,4%, cele mai mari pierderi de peste 20% fiind înregistrate la vânzările de apă îmbuteliată.
Este efectul închiderii și reducerii activității restaurantelor și hotelurilor pe fondul diminuării turismului.
Danone este prezent în România de peste 20 de ani, fiind lider de piață în zona produselor lactate. Fabrica din București și punctele sale de lucru din țară au peste 500 de angajați.
Grupul francez, care preia laptele de la fermierii români, a făcut anul trecut o investiție de trei milioane de euro în România pentru a-şi dezvolta producția de lactate bio.
S-a încercat o relansare
Cifra de afaceri a Danone a scăzut cu 9,3% până la 5,82 miliarde de euro, în trimestrul al treilea din 2020. Compania a pierdut un sfert din valoarea de piaţă de la începutul anului și până în prezent.
Grupul agroalimentar francez Danone a anunţat o revizuire strategică a activităţilor şi plecarea directorului financiar Cecile Cabanis, în ideea de a relansa o cifră de afaceri care a fost penalizată în trimestrul al treilea de pandemia de coronavirus, transmite Bloomberg.
Cel mai mare producător mondial de iaurt a precizat că va scoate la vânzare activităţi cu o valoare de 500 de milioane de euro iar structura managerială va migra spre una concentrată mai mult pe geografie decât pe grupe de produse.
Noua structură organizaţională a fost anunţată în paralel cu plecarea directorului financiar Cecile Cabanis, care va fi înlocuită începând din luna februarie 2021 de Juergen Esser.
Toate aceste modificări vin după ce în trimestrul al treilea cifra de afaceri a Danone a scăzut cu 9,3% până la 5,82 miliarde de euro.
„În trimestrul patru, Danone va avea ca priorităţi continuarea creşterii cotei de piaţă şi îmbunătăţirea creşterii vânzărilor”, a informat grupul Danone într-un comunicat de presă.
Directorul general de la Danone, Emmanuel Faber, a avut dificultăţi în a relansa Danone pe fondul competiţiei de pe piaţa din Europa, creşterii preţurilor la lapte şi apariţiei unor noi competitori precum Chobani în SUA.
De la începutul acestui an şi până în prezent, compania a pierdut un sfert din valoarea de piaţă iar acţiunile sale sunt la nivelul la care erau în urmă cu 14 ani.