Cel mai mare brand de mobilă din lume, IKEA, a luat o decizie care-i va afecta direct pe clienții săi, începând cu anul viitor. Retailerul se confruntă cu mari dificultăți în privința transportului și materiilor prime, așteptându-se ca acestea să continue și în 2022.
Cel mai mare brand de mobilă din lume, IKEA, crește prețurile în 2022 cu o medie de 9%, deoarece se confruntă cu costuri în creștere în ceea ce privește transportul și materiile prime, se arată într-un comunicat al Ingka Group, care deţine 90% din magazinele de mobilă ale IKEA, potrivit Reuters.
Retailerul de mobilă a declarat anterior că închiriază mai multe nave, cumpără containere și redirecționează mărfurile între depozite pentru a atenua întreruperile din lanțul de aprovizionare, dar a spus că acum trebuie să transfere costurile suplimentare asupra clienților, deoarece se așteaptă ca turbulențele să continue.
Creșterile vor varia în funcție de piețe
Ingka Group a spus că prețurile vor crește în medie cu 9% pe piețele pe care este prezent, variațiile locale reflectând diferite presiuni inflaționiste, inclusiv problemele legate de mărfuri și lanțul de aprovizionare.
„Din păcate, acum, pentru prima dată de când costurile mai mari au început să afecteze economia globală, trebuie să transferăm o parte din aceste costuri crescute asupra clienților noștri”, a spus Tolga Öncü, director de operațiuni de retail.
„IKEA continuă să se confrunte cu constrângeri semnificative de transport și materii prime, care conduc la creșterea costurilor, fără o posibilă soluție în viitorul apropiat”, a spus grupul într-un comunicat, adăugând că se așteaptă ca problemele să continue „până în 2022”.
Profit în creștere, în ciuda dificultăților
Grupul Ingka a înregistrat o cerere puternică în timpul pandemiei, în contextul în care oamenii au petrecut mai mult timp acasă. Ingka Group a raportat în noiembrie o creștere a profitului anual pe fondul cererii record de mobilier pentru casă.
Compania, care face bani în principal din vânzările de bunuri către francizații săi, a declarat în octombrie că vânzările retailerilor au totalizat un record de 41,9 miliarde de euro, în creștere cu 6% față de anul fiscal precedent și cu 1% față de anul fiscal 2019.
Grupul funcționează printr-un sistem de franciză, Ingka fiind principalul francizat al proprietarului mărcii Inter IKEA, cu 392 de magazine, inclusiv magazine în orașe și 73 de formate mai mici de magazine.