Actuala criză provocată de pandemie a stimulat dorinţa consumatorilor de a cheltui mai multe pentru casele lor, conform agerpres.ro
Profitul a crescut cu 13%
Profitul înainte de taxe a crescut cu 13%, la 2,02 miliarde de euro, după ce în precedentul an fiscal creşterea profitului a fost de 5%.
În septembrie, grupul Inter Ikea anunţase un declin al vânzărilor de 4% în perioada august 2019 – august 2020, la 39,6 miliarde de euro, ca efect al pandemiei şi a închiderii temporare a magazinelor.
Directorul financiar al Inter IKEA, Martin van Dam, a afirmat pentru Reuters că vânzările în septembrie şi octombrie au fost solide, după redresarea „fantastică” din perioada iunie – august 2020. Conform grupului suedez, tendinţa consumatorilor de a cheltui mai mult pentru casele lor va continua.
Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. În luna iunie 2019, Ikea a inaugurat noul magazin de pe Bulevardul Theodor Pallady din București, o investiţie de 90 de milioane de euro care a creat 600 de noi locuri de muncă.
Anunț pentru clienții IKEA
Ikea a anunțat că dorește să devină o companie complet circulară, cu un impact pozitiv asupra mediului până în anul 2030, motiv pentru care a venit cu o nouă inițiativă. Concret, clienții vor putea să rescumpere mobilierul cumpărat de la comerciantul suedez.
Inițiativa va fi derulată în 27 de țări, începând din 24 noiembrie și va ține până pe 3 decembrie. Clienții care apelează la această metodă vor primi vouchere pe care le vor putea cheltui în magazinul Ikea.
otrivit Reuters, voucherele pot avea diferite valori, în funcție de bună starea pieselor de mobilier. Astfel, clienții cu mobilier aproape nou, care nu prezintă zgărieturi, vor primi un voucher echivalent cu 50% din prețul inițial al obiectului.
Clienții care vin cu piese de mobilier aflate în stare foarte bună, cu zgărieturi minore, vor primi un voucher în valoare de 40% din prețul inițial al produsului.
Dacă piesele de mobilier prezintă multe zgărieturi, atunci clientul va primi un voucher în valoare de 30% din prețul inițial.
Ikea menționează că piesele de mobilier trebuie aduse la magazin complet asamblate, ceea ce face transportul până la magazin puțin mai greu, notează BBC.
Mai mult decât atât, gigantul suedez a subliniat că obiectele de mobilier care nu vor putea fi revândute vor fi reciclate sau donate.
Până în 2021, IKEA intenționează ca în fiecare din magazinele sale să existe zone dedicate unde oamenii își vor putea revinde mobilierul vechi și să găsească mobilier reparat sau recondiționat.