Potrivit Financial Times, Ikea poartă discuții privind returnarea banilor în toate cele nouă țări care i-au oferit sprijin guvernamental, prin susținerea șomajului tehnic, deoarece a suferit mai puțin decât se aștepta din cauza crizei Covid-19.
Managerul operațiunilor de retail la Grupul Ingka, principalul retailer Ikea, Tolga Oncu, a anunțat că compania a decis să inițieze discuții cu Belgia, Croația, Republica Cehă, Irlanda, Portugalia, România, Serbia, Spania și SUA.
Totodată, acesta a mai menționat faptul că Ikea se aștepta ca afacerile să scadă cu 70-80% la începutul crizei, însă acum toate cele 23 de magazine ale companiei s-au redeschis și au un număr mare de clienți.
„Acum știm mai mult decât în februarie și martie, și este corect să ne întoarcem și să spunem:„ hei, mulțumim foarte mult că ne-ați ajutat în această perioadă dificilă și acum vrem să vedem cum putem înapoia ce am primit”, a declarat Oncu pentru Financial Times.
Sumele nu se cunosc
Având în vedere faptul că discuțiile sunt abia la început și totodată ținând cont de diferențele în modul în care sunt înființate schemele de șomaj tehnic sau de program redus de lucru, compania nu știe până în prezent cum va plăti guvernele banii.
În ceea ce privește sumele datorate, Oncu a spus că retailerul nu știe încă câți bani va înapoia sau câți lucrători au fost implicați în cele nouă țări.
Acesta a mai precizat faptul că prioritatea Ikea la începutul crizei, în februarie și martie, a fost protejarea angajaților, în condițiile în care a închis cea mai mare parte a celor 374 de magazine din întreaga lume.
În opinia sa, acțiunea de a rambursa banii este pur și simplu „un lucru corect”.
„Este important să păstrăm relații bune cu societățile și comunitățile de care suntem apropiați”.