IKEA are planuri mari pentru România. Magazinul cu numărul 4 îşi va face apariţia anul viitor. Iată toate informaţiile disponibile la acest moment.
UPDATE
Iată şi poziţia oficială a IKEA România referitoare la un posibil nou magazin în ţara noastră.
„IKEA este prezentă în România de peste 17 ani, având misiunea de a crea o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni. Cu două magazine în București, un magazin în Timișoara și mai multe puncte de ridicare comenzi în toată țara, căutăm în mod constant modalități prin care să punem la dispoziția cât mai multor clienți români gama noastră de soluții de amenajare a locuinței.
În acest sens, avem un punct de ridicare comenzi IKEA în Iași și explorăm în mod activ și alte opțiuni care să răspundă nevoilor pieței. Totodată, lucrăm pentru a ne asigura că dispunem de toate condițiile prealabile necesare consolidării prezenței noastre în Iași, iar acestea necesită timp și planificare adecvată.
Momentan, însă, este prea devreme pentru a putea avansa alte detalii legate de acest subiect. De îndată ce vom avea informații mai concrete, vom fi mai mult decât bucuroși să le împărtășim cu publicul larg”, au transmis reprezentanţii IKEA.
Ştirea iniţială
Unde îşi va deschide IKEA cel de-al patrulea magazin din România?
Un nou magazin IKEA în România. Potrivit ultimului raport al companiei MAS P.L.C., lucrările de extindere a complexului ERA din Iași sunt programate să fie finalizate în luna aprilie a anului 2025. Acest document oficial confirmă, de asemenea, tranzacția cu IKEA.
Gigantul suedez are planuri de a deschide primul său magazin în Iași, chiar lângă BricoDepot.
„Extinderea fostului Centru Comercial Era în Mall Moldova va crea un centru comercial super-regional care va deservi estul României și Republica Moldova vecină, o zonă de influență estimată la aproximativ 952.000 de locuitori.
Centrul va include cel mai mare hipermarket din regiune, peste 200 de magazine, mai mult de 30 de restaurante, o facilitate de divertisment și agrement de amploare și un hub dedicat mobilierului pentru casă. Lucrările de construcție au început.
În plus, aproximativ 5,25 hectare din teren sunt contractate de IKEA pentru a construi și opera primul său magazin în regiunea Moldovei”, menţionează raportul citat, potrivit Ziarul de Iaşi.
Deocamdată, retailerul suedez nu a oferit prea multe detalii publice legate de proiectul din capitala Moldovei.
„De îndată ce vom avea o evoluție concretă a planurilor legate de Iași, vom fi mai mult decât bucuroși să o împărtășim cu publicul larg”, afirmau reprezentanţii IKEA în toamna lui 2023.
IKEA are deja două magazine în Bucureşti şi unul în Timişoara.
În anul 2023, pe 8 iunie, IKEA și-a inaugurat primul magazin din provincie, în Timișoara. La acea vreme, presa locală relata că retailerul suedez întâmpină dificultăți în găsirea de angajați.
Problema ar fi fost salariile considerate prea mici, situate în intervalul de 1.800-2.000 de lei lunar. În replică, IKEA a subliniat că salariul minim oferit este de 3.000 de lei lunar, la care se adaugă bonurile de masă și costurile de transport.
Ce rezultate a avut IKEA România în anul fiscal 2023?
IKEA România a înregistrat rezultate pozitive în anul fiscal 2023, cu o creștere totală de 14,1% în materie de vânzări, în comparație cu anul precedent, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de lei și la peste 22 de milioane de produse vândute în toate unitățile.
IKEA România a înregistrat rezultate pozitive în anul fiscal 2023, cu o creștere totală de 14,1% în materie de vânzări, în comparație cu anul precedent, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de lei și la peste 22 de milioane de produse vândute în toate unitățile.
De asemenea, retailerul a înregistrat creșteri considerabile în anul fiscal 2023 (1 septembrie 2022 – 31 august 2023) și în materie de vânzări online, cu o creștere de 6% față de anul fiscal 2022, confirmând astfel încă o dată tendința consumatorilor de a prefera achizițiile online. Totodată, 2023 a fost și anul în care IKEA Timișoara și-a deschis oficial porțile, contribuind semnificativ la îmbunătățirea performanței afacerii.
„Mă bucură deosebit de mult faptul că anul fiscal 2023 a fost un an de creștere pentru IKEA România. Odată cu deschiderea IKEA Timișoara, am reușit să facem încă un pas important în misiunea noastră de a crea o viață mai bună pentru cât mai mulți oameni”, a declarat Violeta Neniță, Market Manager, IKEA România.
Produsele de mobilier rămân în topul preferințelor clienților, raportul dintre vânzările de mobilier și cele de accesorii fiind de 64% pentru mobilă și 36% pentru accesorii.