Ingka Group, proprietarul majorităţii magazinelor de mobilă Ikea, estimează ca cererea în Europa va continua să crească în actualul an fiscal în urma interesului robust pentru mobilier şi decoraţiuni interioare, care a continuat şi după pandemie, a declarat şeful companiei suedeze, Jesper Brodin, conform agenției de presă Reuters.

Interesul față de mobilier şi decoraţiuni continuă să fie ridicat

Fiind prezent la cea de-a 53-a reuniune a Forumului Economic Mondial (WEF) de la Davos, Elveţia, șeful companiei suedeze, Jesper Brodin, a declarat următoarele: „În acest moment suntem optimişti că acesta va fi un an bun pentru noi, previzionăm creştere în 2023″.

Interesul în produse pentru locuinţă a crescut considerabil, fiind un segment care a înregistrat o creştere majoră în timpul pandemiei de coronavirus, deoarece în timpul restricţiilor oamenii au petrecut mai mult timp în casele lor şi au lucrat de la domiciliu, a explicat Jesper Brodin.

Acesta a adăugat: „Interesul continuă să fie ridicat, vedem asta în numărul celor care accesează site-ul nostru, care vizitează magazinele noastre, şi, de asemenea, în cifrele privind vânzările”.

„Mi se pare că este un efect mai îndelungat al pandemiei. Vedem desigur că oamenii investesc în continuare în birourile lor de acasă”, a afirmat şeful companiei suedeze.

Compania Ikea a început să investească în acest an fiscal în scăderea preţurilor la anumite produse

Ikea, cel mai mare retailer de mobilier din lume, a anunţat recent o creştere cu 9% a profitului operaţional anual. Acest lucru s-a întâmplat după ce majorările de preţuri au ajutat grupul suedez să compenseze costurile de producţie mai ridicate şi costurile provocate de lichidarea afacerii din Rusia.

„Deşi preţurile au crescut anul trecut, Ikea a început să investească în acest an fiscal în scăderea preţurilor la anumite produse”, a precizat Brodin.

Șeful companiei suedeze a avertizat că afacerea se confruntă cu multiple riscuri, din cauza tensiunilor geopolitice, a perturbărilor tehnologice şi a schimbărilor climatice. Astfel, compania investeşte în energie regenerabilă şi vehicule electrice, „pentru ca afacerea să fie rezilientă pe termen lung”, a nuanțat Jesper Brodin.