În perioada analizată, profitul IKEA Group a crescut cu 3,1%, ajungând la 3,3 miliarde de euro, potrivit datelor companiei. „Consumul a reintrat pe creștere în mai multe țări. Chiar dacă provocările situației economice nu s-au încheiat, încep să apară semne pozitive. Piețe importante din punct de vedere al volumului de consum, precum Statele Unite, încep să își revină, iar Europa are o evoluție generală pozitivă. Inclusiv câteva din piețele dificile din Europa de Sud au activitate bună” a declarat Peter Agnefjäll, Președinte și CEO al IKEA Group.
Vânzările au crescut cu 3,1% față de anul trecut, ajungând la 27,9 miliarde de euro, astfel IKEA Group și-a mărit cota de piață în aproape toate țările. Împreună cu veniturile din chirii aferente centrelor comerciale, veniturile totale se ridică la 28,5 miliarde de euro (+3,2%). Cele mai mari piețe pentru anul fiscal 2013 au fost Germania, SUA, Franța, Rusia și Suedia.
„Aceste lucruri demonstrează că raportul calitate-preț este din ce în ce mai important pentru consumatori. Suntem fericiți să vedem că produsele noastre sunt preferate de tot mai mulți oameni care apreciază faptul că acestea le oferă un stil de viață sustenabil în propriul cămin. De exemplu, clienții noștri au cumpărat peste 22 de milioane de produse LED doar în FY13, economisind astfel atât bani cât și energie”, a mai spus Peter Agnefjäll.
IKEA Group are un plan de dezvoltare care vizează vânzări de 50 de miliarde de euro până în 2020. Marile piețe emergente sunt surse importante de dezvoltare în viitor. În anul fiscal 2013, IKEA Group a deschis două noi magazine în China – un alt pas în extinderea pe piața asiatică.
Compania IKEA deținea, în august 2013, peste 338 de magazine în 40 de țări sau teritorii, dintre care 39 de magazine erau francize deținute de alte companii decât IKEA Group. Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007.