Grupul suedez Ikea va intra direct pe piaţa de retail din România, conform unui anunţ făcut de companie după achiziţia drepturilor de operare şi a francizei magazinului din Bucureşti.
„Proprietarii francizei locale au hotărât să vândă drepturile de operare şi franciza magazinului Ikea din Bucureşti, iar acest lucru a fost văzut ca o excelentă oportunitate de către Ikea Group, având în vedere extinderea viitoare a organizaţiei Ikea în Europa de Sud-Est. De asemenea, se aşteaptă o sinergie mult mai puternică între retail şi producţia locală, ţinând cont că România este deja una dintre ţările furnizoare ale companiei Ikea”, au anunţat oficialii companiei.
Astfel, începând cu data de 8 martie 2010, Ikea România a devenit parte din Ikea Group, după 3 ani de operare sub franciză locală, acordată de Inter Ikea Systems B.V., francizorul global al conceptului Ikea.
“Suntem încrezători că apartenenţa la Ikea Group ne va ajuta să continuăm implementarea conceptului Ikea pe piaţa locală”, a afirmat Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România.
Magazinul Ikea din Băneasa a avut anul trecut vânzări de 349 milioane de lei, în scădere cu 9% faţă de 2008. Magazinul a avut anul trecut circa 2,5 milioane de vizitatori care au cumpărat în jur de 10 milioane de produse.
Marca Ikea a fost înregistrată în anul 1943 în Suedia de omul de afaceri Ingvar Kamprad, în prezent unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume.
DETALII:
Citeşte şi Puiu Popoviciu a vândut franciza IKEA din Băneasa către grupul mamă, pentru 30 mil. euro.