Ikea va comercializa mobilă „sh”, la concurență cu eBay, Craiglist și Gumtree
Ikea se pregătește să lanseze o platformă dedicată mobilierului second-hand, cunoscută sub numele de Ikea Preowned, care va fi testată în două țări europene importante până la sfârșitul anului. Această inițiativă face parte din strategia grupului suedez de a promova sustenabilitatea și de a oferi clienților opțiuni mai ecologice pentru achiziția și vânzarea de mobilier.
Platforma Ikea Preowned va permite clienților să vândă și să cumpere mobilă uzată sau obiecte de mobilier pe care nu le mai doresc. În acest fel, Ikea își propune să creeze un sistem circular de reutilizare a mobilierului, contribuind astfel la reducerea deșeurilor și promovarea unei economii mai sustenabile.
În competiția pentru această nișă de piață, Ikea Preowned va avea ca principal concurent platformele deja consacrate, cum ar fi eBay, Craigslist și Gumtree.
Aceste site-uri sunt deja bine cunoscute pentru tranzacțiile de mobilă second-hand, iar Ikea va trebui să își dovedească avantajele pentru a atrage utilizatorii lor.
Pentru a încuraja utilizatorii să își vândă mobilă prin intermediul acestei platforme, Ikea va oferi două opțiuni de plată: fie bani cash, fie vouchere de 15% pentru achiziții viitoare în magazinele Ikea. Aceasta este o strategie destinată să facă oferta mai atractivă și să asigure o experiență de utilizare satisfăcătoare.
Procesul de utilizare a Ikea Preowned este simplu și eficient. Clienții care doresc să vândă mobilier vechi trebuie să încarce produsul pe platformă, să posteze imagini ale acestuia și să stabilească un preț de vânzare.
Sistemul Ikea Preowned utilizează o bază de date avansată, bazată pe inteligență artificială, care va adăuga imagini promoționale suplimentare și va oferi măsurători precise pentru fiecare produs, facilitând astfel o prezentare mai atractivă și informativă a mobilierului disponibil.
„Acesta a fost un vis în devenire de ceva timp”, a declarat Jesper Brodin despre Ikea Preowned, pentru Financial Times.
Compania este în transformare de câțiva ani
Platforma este o componentă a procesului de transformare pe care grupul suedez îl parcurge de câțiva ani.
„Suntem într-un loc în Ikea în care putem face lucruri mai avansate şi mai interesante. Există o încredere incredibilă în evoluţia companiei pe digital”, a mai spus Jesper Brodin, mai arată sursa citată.
Inițiativa Buy Back face parte dintr-un obiectiv ambițios al Ikea de a deveni „o companie complet circulară și cu un impact pozitiv asupra mediului până în 2030”. Pentru a atinge acest țel, Ikea va investi 3 miliarde de euro în dezvoltarea și extinderea rețelei sale de magazine, inclusiv în România, până la sfârșitul anului 2025.
Primele oferte de pe Ikea Preowned vor include articole mari, precum canapele, la prețuri ce nu depășesc 600 de euro. De asemenea, dulapurile vor fi disponibile pentru maximum 450 de euro, iar articolele mai mici vor putea fi achiziționate cu prețuri începând de la 4 euro.
„De foarte multe ori există un monopol sau un oligopol al platformelor care operează”, a completat directorul executiv al Ingka, făcând referire la Ebay sau serviciile digitale de anunţuri clasificate, cum ar fi Gumtree în Marea Britanie şi Finn în Norvegia.