IKEA Franța a recunoscut prin intermediul unui comunicat că au existat practici de spionare a clienților și a colaboratorilor, cerându-și scuze totodată pentru existența acestor practici.
Șeful serviciului de risc din cadrul IKEA Franța a cerut unei firme de detectivi particulari să urmărească anumiți salariați și clienți, după cum nota săptămânalul Canard Enchaîne la începutul lunii martie.
Situația a început în urmă cu 9 ani, când a fost semnat un contrat între șeful serviciului de risc și firma Surete International care a furnizat informații din documentele poliției franceze cu privire la anumite persoane aflate pe statul de plată al IKEA, dar și simpli clienți, însă nemulțumiți de retailerul suedez. Canard Enchaîne a publicat o parte din mailurile celor de la IKEA cu cei de la compania de detectivi.
Reprezentantul IKEA a dorit să afle informații despre un colaborator al retailerului, respectiv despre un angajat, ambii posesori ai unor autoturisme scumpe (Porsche Carrera, Audi TT). Între timp, se pare că pe lista celor de la IKEA se aflau 200 de persoane, mulți clienți. Este cazul unui proprietar de boutique cu care IKEA se afla în litigiu comercial pentru 4.000 de euro și pentru care firma angajată de retailer trebuia să furnizeze informații în urma unei verificări la domiciliul acesteia.
IKEA a plătit 80 de euro pe fiecare dosar verificat, iar firma de detectivi i-a permis, de asemenea, să acceseze o bază de date cu proprietarii de autovehicule. Au fost verificați și cei care au aplicat pentru un job la IKEA, respectiv activiștii.