IKEA sparge o nouă barieră în România. Care este produsul preferat de români

Retailerul de mobilă și decorațiuni interioare IKEA România a depăşit borna de vânzări de 600 mil. lei în anul financiar încheiat în august 2018 cu un singur magazin funcţional. Compania urmează să lanseze al doilea magazin din ţară în scurt timp.

Vânzările au ajuns la 609.348.334 lei (fără TVA), în creștere cu 10,6% față de anul de catalog anterior. Numărul total de produse cumpărate a fost mai mare de 18,6 milioane, peste 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul și aproape 18 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul IKEA.

„IKEA România continuă să fie una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere din Europa și asta datorită echipei, care a ajuns acum la aproape 1.100 de angajați. Pe măsură ce ne apropiem de deschiderea magazinului IKEA Pallady, am continuat să investim în accesibilitatea gamei noastre pentru cât mai mulți oameni din România prin deschiderea recentă a primelor două puncte de colectare din Timișoara și Brașov, iar noi puncte sunt în curs de dezvoltare în alte trei orașe,” a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.

Din totalul celor 18,6 milioane de produse IKEA care au ajuns în casele românilor, 62,4% au fost articole de mobilier și 37,6% accesorii. Cea mai bine vândută familie de mobilier de dormitor a fost HEMNES, cu 29.452 de bucăți, în timp ce gama de lenjerii de pat NATTJASMIN a fost cea mai populară în categoria accesorii, cu 68.871 bucăți vândute, iar albul a fost preferat de cei mai mulți dintre cumpărători. Când vine vorba de IKEA FOOD, cel mai mai bine vândute au fost chifteluțele suedeze cu peste șase milioane de bucăți, în timp ce lungimea de 474 de km a celor aproape trei milioane de hot-dogs vânduți ar acoperi distanța de la București la Constanța dus-întors.

În anul financiar 2018, magazinul IKEA din București a avut 1.092 de angajați în total, o creștere de 57,1% față de anul financiar anterior. Vârsta medie a fost de 34 de ani şi sunt împărţit în mod egal între bărbaţi şi femei.

Noul magazin

Grupul suedez IKEA se pregăteşte de inaugurarea celui mai mare magazin din sud-estul Europei pe bulevardul Theodor Pallady nr. 57 din București. Constructorul român Bog`Art se apropie de finalizarea construcţiei. La începutul lunii iunie, IKEA a început campania de recrutare a celor peste 350 de angajați care vor lucra în cel de-al doilea magazin pe care suedezii îl au în România.

IKEA România a cumpărat în 2014 un teren de 13,7 hectare ce a aparţinut fabricii Anticorosiv de la fondul de investiţii Broadhurst Investments, reprezentat de omul de afaceri Siminel Andrei. Noul magazin este construit pe piloni și va avea o suprafaţă de aproximativ 37.000 de metri pătraţi. Dezvoltarea proiectului presupune o investiţie de 80 mil. euro, care se referă la valoarea cumulată a terenului şi a construcţiei, potrivit companiei. Preţul plătit pe teren se ridică la circa 19 mil. euro, potrivit informaţiilor Capital.

Obiectivul IKEA este să folosească 100% energie regenerabilă în noul magazin: cu sisteme de energie geotermală şi panouri solare integrate în construcţie. Vor fi instalate staţii de încărcare pentru maşini electrice, vor fi disponibile metode de administrare pentru toate tipurile de deşeuri, iar suprafaţa de spaţiu verde din totalul terenului va fi de 30%, în conformitate cu cerinţele legale.