Noul magazin va ocupa o suprafață de peste 82 mp și va afea în ofertă peste 2.700 de modele de încălțăminte și accesorii pentru femei și bărbați. “Vom continua să ne extindem rețeaua în 2012”, spune Petru Chiriac, coproprietarul firmei Pestos, care deţine Il Passo.

Il Passo a rămas printre puţinii retaileri care n-au cedat presiunii promoţiilor; reducerile care se aplicau în mod normal de două ori pe an, în martie-aprilie şi august-septembrie, au devenit aproape omniprezente în ultima perioadă la majoritatea retailerilor. La nivel de preţuri, Il Passo concurează cu branduri precum Musette, Aldo, Nine West, Otter, Reno, Ecco, Bata sau Benvenuti.

Startul în afaceri al lui Petru Chiriac (39 de ani) a avut loc în 1999, când a deschis primul magazin Il Passo, într-un cartier rezidenţial din Iaşi. “Am luat o bucată dintr‑o alimentară de 60 mp şi pur şi simplu am făcut un magazin de pantofi acolo. 80% din marfă am cumpărat-o de la Carmens“, povestea el într-o discuție anterioară. Capitalul de pornire a afacerii a fost de 15.000 euro.

În 2001, odată cu deschiderea celui de-al doilea Il Passo, la Constanţa, intră în acţionariat şi Corina Gheorghiţă, care deţine 40% din firmă. Un an mai târziu, retailerul ieşean îşi face intrarea şi pe piaţa din Capitală. Azi, jumătate din magazinele Il Passo sunt în Bucureşti.

Comerţul cu pantofi i-a adus retailerului ieşean, în 2011, afaceri de peste 6 milioane de euro. Compania, care lucrează cu peste 40 de furnizori, importă peste 60% din marfă din Italia, restul vine din Asia, Brazilia, România sau Bulgaria. Il Passo vinde, anual,  peste 80.000 de perechi de pantofi ăi este distribuitor oficial al altor 50 de branduri internaţionale.