Noul magazin va ocupa o suprafață de 74 mp și va avea în ofertă peste 500 de modele de încălțăminte și accesorii pentru femei și bărbați. Anul trecut am cheltuit peste 400.000 de euro cu deschiderea a două magazine, în Craiova (Electroputere Park) şi Iași (Palas Mall) (…) Ploieștiul este un pol comercial important", a declarat Petru Chiriac, managing partner la Il Passo.
La nivel de preţuri, retailerul concurează cu branduri precum Musette, Aldo, Otter, Reno, Ecco, Bata sau Benvenuti.
Startul în afaceri al lui Petru Chiriac a avut loc în 1999, când a deschis primul magazin Il Passo, într-un cartier rezidenţial din Iaşi. “Am luat o bucată dintr-o alimentară de 60 mp şi pur şi simplu am făcut un magazin de pantofi acolo. 80% din marfă am cumpărat-o de la Carmens“, povestea el într-o discuție anterioară. Capitalul de pornire a afacerii a fost de 15.000 euro.
În 2001, odată cu deschiderea celui de-al doilea Il Passo, la Constanţa, intră în acţionariat şi Corina Gheorghiţă, care deţine 40% din firmă. Un an mai târziu, retailerul ieşean îşi face intrarea şi pe piaţa din Capitală. Azi, jumătate din magazinele Il Passo sunt în Bucureşti.
Comerţul cu pantofi i-a adus retailerului ieşean, în 2012, afaceri de circa 5,4 milioane de euro. Compania vine, anual, peste 80 000 de perechi de pantofi.
Un român îşi cumpără în medie două-trei perechi de pantofi pe an, pe care cheltuie în medie circa 63 de lei (circa 15 euro). Piaţa locală de încălţăminte a fost evaluată anul trecut la circa 650 milioane de euro (46 de milioane de perechi).