Se schimbă legea audiovizualului

Președintele interimar al României, Ilie Bolojan, a aprobat o lege care modifică Legea audiovizualului. Aceasta prevede că CNA (Consiliul Național al Audiovizualului) va organiza campanii de informare prin TV și radio pentru a explica pericolele consumului și traficului de droguri, dar și ale traficului de persoane.

Ilie Bolojan
Ilie Bolojan (SURSA FOTO: Senatul României)

Aceste mesaje educative trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • să informeze oamenii despre riscurile consumului și traficului de droguri, precum și ale traficului de persoane;
  • să ofere detalii despre centrele de dezintoxicare pentru cei care vor să renunțe la droguri;
  • să avertizeze despre pericolul drogurilor puse în băuturile lăsate nesupravegheate în cluburi sau baruri și despre metodele prin care victimele sunt atrase în rețelele de trafic de persoane;
  • să fie aliniate cu planurile autorităților pentru prevenirea și combaterea acestor probleme.

CNA va decide cum vor arăta și ce vor conține mesajele educative difuzate la TV și radio, după ce discută cu instituțiile care se ocupă de combaterea consumului și traficului de droguri, precum și a traficului de persoane.

CNA va colabora cu posturile de radio și televiziune din România care au licență și care difuzează programe informative, culturale și educative de interes public. Aceste posturi vor fi alese în funcție de audiență, având în vedere publicul cu vârste între 10 și 50 de ani, pe baza datelor din anul anterior.

Campania de informare va fi difuzată în fiecare lună.

„Consiliul iniţiază discuţii cu radiodifuzorii în vederea pregătirii campaniei de informare publică şi selectează posturile de radio şi de televiziune aflate în jurisdicţia României, care deţin licenţă audiovizuală şi au avut în structura de programe emisiuni informative, culturale şi educative de interes public, în ordinea audienţei, pentru publicul ţintă, cu vârste între 10 şi 50 de ani, ca medie pe tot anul anterior desfăşurării campaniei. Campania de informare publică se va derula lunar”, stipulează actul normativ.

Ce trebuie să facă CNA?

Cu 30 de zile înainte de începerea campaniei, CNA trimite posturilor de radio și TV materialele de informare pentru ca acestea să le integreze în programele lor.

În zonele unde peste 10% din populație aparține unei minorități, posturile de radio și TV care transmit în limba minorităților vor difuza mesajele și în acea limbă.

Costurile pentru difuzarea acestor mesaje vor fi negociate de CNA cu posturile TV și radio, iar banii vor fi plătiți din fondul de rezervă al Guvernului, pe baza unor facturi și devize.

„Pentru zonele în care populaţia minoritară depăşeşte procentul de 10% din totalul populaţiei, utilizatorii de servicii de televiziune şi de radiodifuziune care conform licenţei audiovizuale transmit în limba minorităţilor naţionale vor difuza mesajele stabilite de Consiliu, în limbile respectivelor minorităţi”, prevede legea.