Anunț major pentru utilizatorii de telefoane mobile. Imaginea Dedeman a ajuns să fie folosită pentru a răspândi un atac de tip scam. Nu este prima oară când utilizatorii se confruntă o astfel de situație. Cum are loc atacul și ce trebuie să știe cei vizați?
Atacurile online continuă, iar utilizatorii trebuie să fie ținuți la curent. În acest context, Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) trage un semnal de alarmă.
Într-o postare pe pagina de Facebook, CERT-RO cavertizează că imaginea companiei Dedeman este folosită de atacatori pentru a răspândi un atac de tip scam. Mai exact, utilizatorii sunt informață că participă la un concurs limitat cu premii precum iPhone 12.
În acest context, utilizatorii sunt rugați să fie atenți și să nu răspândească link-urile mai departe.
„Sub pretextul organizării unui concurs cu premii (iPhone 12Pro), limitat ca timp (‘mai ai la dispoziţie X minute’) şi număr maxim de câştigători (50), atacatorii cer utilizatorilor să răspundă la o serie de întrebări legate de calitatea serviciilor, apoi solicită răspândirea link-ului către contactele din aplicaţia de mesagerie WhatsApp.
Miza în acest caz este redirecţionarea utilizatorilor pe alte site-uri, cu scopul de a genera trafic”, explică specialiştii CERT-RO, pe pagina de Facebook a instituţiei.
Imaginea Digi a fost și ea implicată
De menționat este faptul că, nu este prima oară când utilizatorii se confruntă cu o astfel de situație. În urmă cu câteva luni, imaginea Digi a fost folosită în același context. La acel moment, compania a transmis un avertisment pentru toți utilizatorii.
”În ultimele zile, ne-au parvenit mai multe mesaje cu privire la o campanie online înșelătoare, în care sunt folosite abuziv însemnele companiei noastre. Ne delimităm de această tentivă de fraudă și vă recomandăm să evitați site-urile care găzduiesc astfel de campanii, pentru a nu vă expune unor eventuale acțiuni rău-intenționate. De asemenea, este de dorit să evitați campaniile care condiționează punerea în posesia premiilor de efectuarea unor plăți (indiferent de modalitate: transfer bancar, card, sms etc.).
Precizăm că, în prezent, singurele campanii cu premii în telefoane derulate de compania noastră sunt ”Câștigă cu Digi Online” (regulament) și ”Fotbal la viteza 5G” (regulament)”, se arăta în postarea publicată pe site-ul Digi.