Pasajul Basarab este considerat cea mai mare realizare în ceea ce priveşte infrastructura Capitalei, însă acesta pare insignifiant în comparaţie cu podul Nanpu din Shanghai.
Pasajul Basarab are 1,9 kilometri şi a fost construit în cinci ani, fiind inaugrat în 2011. Construcţia podului Nanpu a început pe 15 decembrie 1988 şi a fost finalizată pe 20 iunie 1991. Deng Xiaoping, însuşi, a scris numele podului pe grinda principală.
Podul a fost deschis circulaţiei la 1 decembrie 1991, devenind primul pod care traversează râul Huangpu şi al patrulea cel mai mare pod cu cabluri din lume. Finanţat de banca Asian Development, podul a costat 820 de milioane de yuani.
Lungimea totală a podului Nanpu este de 8.346 metri. Podul principal are 846 metri, iar lungimea părţilor circulare este de 7.500 metri cu o deschidere de 423 metri. Podul are o înălţime de 46 de metri, ceea ce permite navelor de peste 55 de tone să treacă pe sub el.
Înainte de pod, legătura dintre localităţile Puxi şi Pudong se făcea prin intermediul feriboturilor. După deschiderea podului, între 14.000 şi 17.000 de autovehicule îl traversau zilnic, iar în 2006 numărul trecea de 120.000 de vehicule pe zi.
China a continuat să se dezvolte şi după moartea lui Deng Xiaoping, creditat cu faptul că a adus China mai aproape de capitalism și a determinat creșterea foarte rapidă a economiei chineze timp de peste trei decenii
În domeniul infrastructurii și transporturilor, China a realizat în ultimii 5 ani peste 19.000 de noi kilometri de căi ferate, din care 9.000 km de linii de mare viteză, 609.000 noi km de şosele, din care 42.000 km de autostradă şi 31 de noi aeroporturi.